Beeld valt uit bij zware belasting GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

InsanityWard

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2012
Hallo,

Als ik een gpu-zware applicatie open, bijvoorbeeld bf3, krijg ik op gegeven moment een gekleurd scherm met verticale strepen (beige, zwart, donkerblauw, etc).
Daarna gaat het geluid nog en paar seconden verder, maar uiteindelijk kan ik niks meer...
het beeld is geheel uitgevallen, dus ctrl alt del werkt ook niet meer.
Ik moet de pc dan geforceerd afsluiten.

Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar het meest waarschijnlijke is iets met de gpu, want het gebeurt alleen als ik een game speel of als ik de gpu op een andere manier belast.
Ik heb onlangs een nieuwe ssd aangeschaft (met OS erop), en ik heb LED-verlichting aangebracht een aangesloten op de PSU, want stroom vreet.

mijn specs:

AMD fx-6100 3,3 GHz 6core
AMD Radeon HD 7850 2GB GDDR5
8 GB RAM
Asus M5A78 USB motherboard
120 GB SSD
2 TB HDD
160 GB HDD
win7

groeten.

Het klinkt als een temperatuurprobleem, maar:

1. Hoe lang heb je dit probleem al/heb je dit probleem al langer?
2. Wat is het vermogen van je voeding? (Probeer het eens zonder de LED-verlichting en overbodige apparatuur.)
3. Heb je de videokaart al (eens) schoongemaakt (stof eruit blazen)?

Laatst bewerkt:
1. ik heb dit probleem ongeveer een maand, terwijl ik de gpu al een half jaar heb. daarvoor had ik dit probleem niet.
2. ik heb 550W voeding, en ik heb de LED-verlichting al eens gedeeltelijk uitgeschakeld, tevergeefs
3. De videokaart is vrij van stof, dus dit kan niet het probleem zijn.

Ik denk niet dat de temperatuur een factor speelt. Ik heb gisteren een benchmark gedraaid, en gekeken naar de temperatuur.
Op het moment dat ik het verticaal gestreepte scherm kreeg was de temperatuur niet hoger dan normaal.

Ik moet zeggen dat je voeding wat zwak is voor de rest van je systeem; je zou beter een 750 Watts voeding kunnen nemen. Ik weet overigens niet of het probleem hier ook door veroorzaakt wordt, maar goed.

maar ik heb maandenlang met deze voeding gedaan zonder problemen... en op de website van AMD staat dan 500W al genoeg is voor deze videokaart

Welk merk en type voeding? Als het MS-TECH is kan je er donder op zeggen dat je voeding al naar de fillistijnen is.

het is ms-tech...
maar waarom zou het aan de voeding liggen? alle overbodige apparaten loskoppelen heeft geen zin.
Bij het belasten van de cpu gebeurt het niet.
Wat kan ik het beste doen??

Ja, dacht ik al. MS-TECH is het allerslechtste merk voeding, DIRECT eruit halen, kan je hele pc naar de rommelmarkt helpen. Gelijk een goed merk voeding, iets als XFX, Corsair, Seasonic, Be Quiet of Antec erin zetten. Liefst met effciëntie van 80 PLUS BRONZE of beter.

maar hoe weet ik zeker dan het de voeding is? ik ga niet zomaar iets nieuws kopen als het ook iets met de gpu zelf kan zijn..

Ik zou de voeding er sowieso uithalen, al is het hem niet. Je hebt ws. twee problemen: en een kapotte PSU en een kapotte voeding. Een MS-TECH wil je gewoon niet in een gaming pc hebben, dat is hetzelfde als met de toenmalige Lamborghini motoren uit de jaren 80/90 rijden voordat het overgenomen was door Audi. Je weet niet wanneer het uitvalt of kapot gaat, het kan je hele pc kapot maken door bijvoorbeeld kortsluiting. Dan zal je bijna al je componenten moeten vervangen en dat kost je veel meer dan een nieuwe voeding voor €50 - €80 kopen.

Laatst bewerkt:
Nee, ik bedoelde natuurlijk PSU, power supply unit. Je voeding is niet goed en misschien je videokaart (GPU) ook niet.

oke, dan maar een nieuwe voeding. Alleen ik heb denk ik niet genoeg kennis om deze er zelf in te zetten.
Hoeveel Watt is verstandig. Is 600 genoeg, of zal ik 750 doen?

oke, van het ene probleem naar het andere...

Ik heb een nieuwe grafische kaart gekocht, de Radeon HD 7870 van MSI (goed merk)
Ook heb ik de Corsair cx600m power supply 600 W gekocht.
Voor de zekerheid heb ik windows 64 bit opnieuw geinstalleerd.

Nu heb ik problemen bij het opstarten. Nadat windows laadt, loopt hij vaak bij het welkom scherm vast. Na ongeveer 5 seconden valt mijn gehele beeld weg. De monitor gaat dan in slaapstand, want er komt totaal geen beeld meer binnen. Soms houdt hij het nog 10 seconden langer vol, dan loopt de boel bij het bureaublad vast.

Hoe is dit mogelijk, een gloednieuwe grafische kaart van een goed merk? heb ik misschien iets verkeerd aangesloten mbt de voeding? het lijkt me een hardware-probleem, want windows 7 is er pas net opnieuw op gezet.

bedankt.

Antwoord op insantiy ward

Hallo insanity

1 heb je je videokaart er zelf in gezet?
2 bios settings gechekt
3 zorg dat je voeding genoeg watt heeft want ik weet niet wat je allemaal hebt in je pc Waat voor cpu enz.

Sam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan