Beeld valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Ik heb een Laptop gekregen,waarbij de beeld telkens weg valt wanneer de laptop opstart.Heel soms kan ik nog op de bureaublad geraken.ik krijg de Windows logo te zien en dat krijg ik dit DSCF0815.jpg te zien.
Hier na kan ik niets meer doen en moet ik mijn laptop opnieuw opstarten en dan gebeurd weer het zelfde.

Help mij a.u.b dit is heel erg storend

Wanneer je Windows hebt.
Start Windows dan eens op in Veilige modus. F8 dus indrukken bij het opstarten.
Nu ga je naar de beeldinstellingen, misschien rechts klikken op het bureaublad en via Eigenschappen of in het Configuratiescherm. Stel dan beide de resolutie en de verversing frequentie in op de aanbevolen waarden. Het aantal beeldlijnen dat het scherm heeft is snel gevonden op Internet en de frequentie zal 60 of 70 zijn maar meestal staat alleen die keuze in de lijst die de hardware ondersteund dus dat is makkelijk.

In veilige modus kan ik het altijd opstarten zonder problemen.Maar ik snap niet wat ik moet doen :o

Gelukkig. Wat we dan eigenlijk zouden moeten weten om je te gidsen is welke Windows versie je hebt. Met de volgende beschrijving kom je een heel eind.

Bij Vista: ga naar Start > Help en ondersteuning > zoek "resolutie" > klik in de tekst van - De beeldschermresolutie wijzigen - op de link die er staat > Ga direct door naar Geavanceerde instellingen (onderaan) > Kies Alle modi weergeven > In de dan getoonde lange lijst kan je precies en in één keer zowel de resolutie als de aantal kleuren (32 bits bij voorkeur maar sommige hele oude laptops 24 bits) en de frequentie in Hertz (bij LCD schermen is dat geen 100 maar 60 of 70, meestal 60).

Ga dan na of er een driver CDRom bij de laptop zit of dat er zo een bestand te downloaden is bij de fabrikant. Meestal krijg je dan een stuurprogramma. Het stuurprogramma voor het grafische laat je het beeld nog gemakkelijker en verder instellen als dat Windows dat doet en heeft vaak meer mogelijkheden. In de Systemtray rechtsonder op de Taakbalk en in Configuratiescherm staat dan een pictogram van bijvoorbeeld Nvidia of Catalyst.

Nu ben ik nog verder gekomen en weet ik waar aan de fout licht.De fout ligt aan de driver van de videokaart als ik die installeer op de laptop moet ik hem opnieuw opstarten en daarna krijg ik deze probleem.En als ik de driver voor de videokaart verwijder dan werkt hij wel.Wat moet daaraan doen?

En nog iets na de updaten van Windows worden de updates geïnstalleerd en daarna word de computer opnieuw opgestart en word Windows niet meer opgestart en krijg niets meer te zien en zelf kan ik dan niets eens in veilige modus opstarten.
Dat gebeurt alleen als ik Windows update anders niet.

Dat kan natuurlijk.
Van die driver zijn er mogelijk meerdere oudere versies die je nog kan proberen. Vaak zijn stuurprogramma en driver bestanden (het .inf bestand en verder alles in die map) te onderscheiden. Je hoeft niet een stuurprogramma te installeren maar kan Windows de map met de driver aanwijzen. Mocht dat niet uitmaken, dan is er mogelijk verschil tussen het stuurprogramma van het merk videokaart en de meer algemene van de Chip leverancier. Drivers voor grafische chips zijn er ook bij de moederbord drivers. Een laptop heeft meestal een CDRom erbij en anders is die wel te downloaden.

Een tweede vraag mag je als nieuw onderwerp plaatsen. Voor updates komt het wel eens voor dat je bij het updaten twee maal moet opstarten. Schakel de computer dan even uit. Dit staat ook bij de opmerkingen wanneer je update "als het scherm zwart blijft of de computer niet meer reageert." Als je dan de computer echt niet meer kunt gebruiken dan is dat wel vreemd. Dat op te lossen lijkt mij moeilijk omdat het meteen einde verhaal is maar geef eens de opdracht sfc /scannow (denk aan de spatie) waardoor Windows wordt gecontroleerd. Je moet de Windows schijf bij de hand hebben. Verder met MBAM of andere programma's scannen naar malware en nagaan of er voldoende schijfruimte is. In Windows kan je de logboeken raadplegen bij Systeembeheer in Configuratiescherm. Voor betekenis van fouten kan je snel iets vinden met Google. Ik hoop dat je uitsluitsel krijgt. Alfred

Mijn eerste vraag is opgelost bedankt :) Voor de tweede vraag ga ik een nieuwe topic aan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan