Beeld valt weg bij copieren video naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

divinci

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2010
Berichten
3
Ik heb tweemaal hetzelfde probleem met 2 verschillende videorecorders.
Ik was bezig om een videoband van 3u om te zetten naar mijn pc om daarna te branden op DVD met Pinnacle Studio. Dus ik had alles correct aangesloten en heb de eerste 2u probleemloos gedigitaliseerd naar mijn PC. Maar na 2u zat er een blokkade in de band (de band was ruim 20 jaar oud) die ik zeer moeizaam kon passeren. Na de blokkade gepasseerd te zijn leek alles weer goed te werken, ik had nog steeds beeld en geluid. Maar toen heb ik terug gespoeld tot aan de blokkade zodat ik niet veel beeldmateriaal hoefde te missen. Toen ik bijna bij de blokkade kwam vertraagde de band snel, toen heb ik de recorder op stop gezet, en begon ik terug met omzetten. Maar vanaf toen kreeg ik geen beeld meer, alleen nog sneeuw en ook geen geluid. Dit probleem herhaalde zich met een tweede videorecorder.
Je kan de banden (ook andere) nog steeds doorspoelen, terugspoelen en afspelen maar zonder geluid en beeld.
Ik hoop dat hier een oplossing voor is, want de reserve videorecorder was van mijn zwager.
Ik wacht op een verlossende tip.
 
Dan zijn waarschijnlijk de videokoppen vervuild geraakt.

videokoppen reinigen met een wattenstokje is vaak fataal omdat die pluizen, en de feitelijke (kleine) koppen door zo'n draadje kunnen breken.
De beste manier is om een dummy-videoband te nemen, en de video laten spelen op pauze. De kop draait dan, en dan met een zeemleren lapje met spiritus ertegen aan de koppen schoonmaken.
Schoonmaakbanden schuren, en zorgen dat de koppen des te harder verder slijten, NOOIT gebruiken dus!
Bron: van mensen die het kunnen weten.
Nog een link
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de nuttige info. Ik zal het vanavond eens uittesten.
 
Probleem opgelost. Had geen glasex in huis. Heb daarom de vloeistof gebruikt om mijn bril mee te poetsen. Alles werkt nu terug zoals het hoort. Dus bedankt voor de bruikbare tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan