Beeld valt weg!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MuKiz

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2004
Beste jongens en meisjes:thumb:

Ik zit al een hele tijd met een probleem.
Het beeldscherm valt weg.
Het gebeurt heel erg onregelmatig, wanneer ik een spel aan t spelen bent valt hij soms een hele week niet uit en dan inneens 5x binnen een kwartier.
En de laatste tijd heb ik t ook wanneer ik word open.

Ik heb een Pentium 4 3,4 ghz (Microstar,Medion)
1024 mb geheugen
128 mb ATi Radeon 9800 xl videokaart
Monitor = 19 inch tft(Medion)

Ik denk zelf dat t de videokaart is als ik sommige topics bekijk maar ik wil ff wat meer advies ofzo van jullie hebben hier over.

ps: ik kan ook niet in mijn BIOS komen, dit is waarschijnlijk door Medion afgeschermd ofzo.
Weet ook iemand hoe ik dit kan omzijlen?

Nou alvast bedankt voor het lezen en ik w8 met plezier op een antwoordt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door MuKiz
Beste jongens,

En de MEISJES kunnen wel eens de beste antwoorden hebben.
Maar ja die vraag jij niet.:(

Andere monitor geprobeerd?
Andere videokaart geprobeerd?

Crasht windows dan ook, of is alleen je monitor uit?
Brand het powerlampje van je monitor nog?

Geef als de monitor warm is, en nog werkt, een een "technisch klapje" op de monitor.
Zie je dan je beeld reageren?

In de bios komen, krijg je een vreemde melding ofzo, moet je een wachtwoord invullen??
Dit zou je kunnen om zeilen, kast open maken, de batarij zoeken, deze er een dag uithalen, mischien nog wel wat langer, daarna terug plaatsen en de pc weer aanzetten, de knop indrukken die nodig is om in de bios te kijken en dit zou moeten voldoen.

Sluit de monitorkabel eens opnieuw aan op de vga kaart.
Als ie dr niet helemaal goed opzit kunnen er dit soort gekke dingen gebeuren.

dat heb ik ook precies ook gehad met mijn radeon9600 XT, wel een andere kaart maar blijft van ati, het schijnt hem in de drivers te zitten. ik had nog garantie en heb die kaart ingeruild voor een Nvidia GeForceFX 5600 XT en het probleem is verholpen waaraan dat ligt waarom het aan de Ati kaarten ligt is onbegrijpelijk, het lijkt dan ook alsof de radeon kaarten niet stabiel op windowsXP lopen.
dit was mijn ervaring met de Ati kaarten , zijn opzich leuke kaartjes maar ben blij dat ik er vanaf ben , gewoon rampen dingen zijn het!!:thumb:

Ik kamp ook met dit probleem maar ik heb een Asus V9570-TD 256MB (Geforce FX 5700).

Soms heb ik de Out of Range melding, maar lang niet altijd.
Ik heb al een nieuwe videokaart en een nieuw moederboard. En nog is het probleem niet weg!

Dit verschijnsel ken ik wel, maar heeft hiermee idd niets van doen.
Het jammere en merkwaardige is dat het heel weinig voorkomt. In het archief van Helpmij 1 of 2 keer en in beide gevallen breken de threads af zonder dus dat het probleem opgelost is.
Ik heb op Google gezocht: idem dito.
Mijn computer is bij elkaar al een maand terug geweest naar de OC-Shop, zonder resultaat.
Wat kan ik nog doen? :(

@Dick Borstlap, heb je hetzelfde probleem met een andere monitor?? Je hebt verder de belangrijkste dingen die ermee te maken kunnen hebben al vervangen lijkt me.

Eventueel fabrieksgarantie kun je denk ik ook niet krijgen omdat je niet precies weet in welk onderdeel het zit.

Enige oplossing is een andere pc ben ik bang???

Ja Tanja, met een andere monitor ook.
Een andere pc... deze is splinternieuw... kostte meer dan € 3000 (zonder 'perifels')...

Ik zou toch echt teruggaan naar de shop tot het probleem verholpen is. Je verwacht voor zoveel geld toch geen problemen?

Misschien dat de oplossing nu toch nabij is: het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de keuze van het slot voor een tv-kaart van Hauppauge. Niet dat alle problemen weg zijn als ik een ander slot gebruik, maar.... er gloort licht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan