beeld valt weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

brainsmasher

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Als ik mijn computer opstart valt nadat het zwarte scherm met de windows laadbalk is geweest het beeld in een keer weg. Hij blijft doorstarten want als ik mijn geluid aan heb hoor ik dat hij windows aanmeld en mijn programma's opstart.
Als ik windows opstart in veilige modus of in vga modus doet ie het wel, maar hoe krijg ik het weer werkende als ik normaal op start?
Alvast bedankt.

Probeer eens nieuwe drivers voor je videokaart.
Kun je downloaden op de site van de fabrikant maar voor je de nieuwe installeerd eerst de oude verwijderen.

Dit heb ik al geprobeerd te doen, maar ik weet niet wat ik nu precies moet downloaden.
En ten tweede hoe ik de oude moet verwijderen.
Mijn videokaart is: RADEON 9200 SERIES (128 MB)

Weet je het merk van je videokaart want RADEON 9200 SERIES si de chipset en het wil wel eens problemen geven als je de drivers bij radeon download vooral bij tft schermen die gaan dan in standby zwart beeld dus.
Oude drivers kun je verwijderen in Configuratiescherm-Systeem--Hardware-ApparaatBeheer-Enbij beeldschermadapters - radeon 9200 rechter muisknop installatie ongedaan maken en dan opnieuw opstarten.

Aangenomen dat we hier over XP praten:
De driver: hier

Het ATI control Center (NL versie) hier

Deïnstalleren ATI Radeon drivers & software:

Haal eerst de juiste drivers & software op.

Dan de oude drivers & software deïnstalleren via:

Eerst via Configuratiescherm -> Software
of via Start -> Uitvoeren -> control appwiz.cpl
het Software controle paneel oproepen.

Kijk daar of je zaken waarin het woord ATI, RADEON en/of CATALYST voorkomt. Dat zouden drivers en/of additionele software moeten zijn betreffende je grafische kaart. Deïnstalleer die programma's. Herstart de computer. Installeer dan de zojuiste gedownloade drivers & software.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik wordt doorgelinkt naar een pagina die zegt : unauthorized download

Laatst bewerkt:
gewoon even kijken onder drivers en dan winxp

Moet ik deze hebben: Catalyst 6.8 Windows XP - Driver Download?
Zoja dan Microsoft .NET Framework, Catalyst Control Center Package of AVIVO Video Converter Engine?

Laatst bewerkt:
Ik heb de oude dus verwijdert.
Ik start de computer op nieuwe op en ten eerste zegt hij nieuwe hardware gevonden en wil die zoeken maar kan de software voor het beeldscherm niet vinden. Dan wil ik dus die driver die in gedownload heb installeren en krijg ik de volgende melding: Setup was unable to complete the installation. Try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup.
Wat nu?

Je moet de bestanden die je hebt gedownload installeren en dan opnieuw opstarten.

Ik zei net dat ik dan deze foutmelding krijg : Setup was unable to complete the installation. Try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup.

onderstaande bestanden downloaden
daarvan eerst microsoft .net installeren
en daarna de ati bestanden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
High Speed
(Cable / DSL) Microsoft .NET Framework Download
1 of 2 22.4 04/06/06 This is a required download.

Catalyst Control Center Package Download
2 of 2 34.7 08/18/06 Display and WDM Drivers included in this bundle

of de lowspeed dat ligt dus aan je internet verbinding en alles installeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb die eerste geinstalleerd maar bij die tweede krijg ik weer dezeldfe foutmelding.

je moet even opletten dat je alle bestanden wel hebt gedownload anders kun je de drivers niet installeren.
Bij highspeed zijn dat er drie
Bij lowspeed zijn dat er meer
deze site met drivers

eerst Microsoft .NET Framework bij lowspeed deze drivers kun je het beste installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan