Beeld valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

MvdHoorn

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Ik heb nu ruim 1 jaar een Qvision tft scherm, heeft het altijd goed gedaan tot 3 maanden geleden, plotseling viel het beeld weg. Als ik er ff stroom afhaal en weer opzet gaat het beeld 1 seconde aan en valt meteen weer uit, zwart dus (vandaag bleef hij toevallig een keer aan). Soms licht het beeld even iets feller op voordat het beeld wegvalt.
Hij is teruggeweest naar de winkel en reparatieservice, nagekeken en al. Daarna weer probleem gehad, weerterug naar de winkel daar heeft hij een maand continu aangestaan:confused: zonder problemen.
Heb al mijn instellingen nagelopen mbt energie etc. Heb een andere monitor geprobeerd en die werkt prima dus daar kan het niet aan liggen dunkt me
Zou de lamp in het scherm afentoe geen goed contact maken? Die kant denk ik uit

vrgr
Marco

Ik heb nu ruim 1 jaar een Qvision tft scherm, heeft het altijd goed gedaan tot 3 maanden geleden, plotseling viel het beeld weg. Als ik er ff stroom afhaal en weer opzet gaat het beeld 1 seconde aan en valt meteen weer uit, zwart dus (vandaag bleef hij toevallig een keer aan). Soms licht het beeld even iets feller op voordat het beeld wegvalt.
Hij is teruggeweest naar de winkel en reparatieservice, nagekeken en al. Daarna weer probleem gehad, weerterug naar de winkel daar heeft hij een maand continu aangestaan:confused: zonder problemen.
Heb al mijn instellingen nagelopen mbt energie etc. Heb een andere monitor geprobeerd en die werkt prima dus daar kan het niet aan liggen dunkt me
Zou de lamp in het scherm afentoe geen goed contact maken? Die kant denk ik uit

vrgr
Marco

De inverter, dat luikt me duidelijk. Dat is het onderdeel dat de hoogspanning verzorgt voor de cfl's achter het scherm. Reparatie is mogelijk, maar erg lastig omdat die schermen meestal niet ontworpen zijn voor dergelijk reparaties. Ik heb gehoord dat bij sommige schermen het kan verschillen of je vga of dvi gebruikt: het vga circuit trekt een beetje stroom en dat kan mss het verschil maken. Ook al vind ik dat wat onwaarschijnlijk.

probleem lijkt opgelost:thumb: ,
er was een communicatie probleem denk ik, als ik op een knopje druk waar AUTO op staat floept-ie weer aan (hoewel ik soms eerst de TFT wel moet uitschakelen en weer inschakelen). Ik snap er in ieder geval niks van.

bedankt voor je reaktie.

Marco

Inmiddels is de TFT weer terug, het zijn dus problemen met de lamp ofzo heb ik begrepen.

gr
Marco

Inmiddels is de TFT weer terug, het zijn dus problemen met de lamp ofzo heb ik begrepen.

gr
Marco

Heb het scherm paardagen later weer weggebracht, kreeg hem vorige week weer terug.
Heb hem aangesloten en een uur later weer zelfde probleem. Ik krijg nu een nieuw scherm wordt een LG 19 inch type weet ik niet meer, waren wel goede recenties op kieskeurig. Goede service dus van HTCopy in Uithoorn

gr
Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan