Beeld valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

iNFecT

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2012
Hallo,

De laatste tijd komt het volgende probleem steeds vaker bij mij voor:

Tijdens het gamen valt mijn beeld ineens helemaal weg (geen signaal), er is nog wel geluid en de computer doet het verder nog wel.

De enige manier om dit steeds te verhelpen is om de power-button ingedrukt te houden, en proberen de PC opnieuw op te starten.
Maar ook hier, start de computer opnieuw met zwart beeld. Na een paar keer te hebben geprobeerd de computer op te starten lukt het na een paar minuten pas om te starten met signaal.

Videokaart: Nvidia GeForce GTX-280
Monitor: Samsung Syncmaster SA350

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Deze GPU's kunnen te warm worden bij zware taken. Rare vormen of afwijkende kleuren zijn dan het gevolg maar het beeld kan ook op zwart gaan. De computer even uit zetten lijkt mij beter dan steeds opnieuw opstarten en de kans dat het zich reset is dan groter. Op de EVGA website kan je "Precision Utility" downloaden waarmee je de snelheid van de ventilator kan verhogen. Maak verder zeker dat de computer stofvrij is en goed geventileerd. Je moet de ventilatoren niet hard laten ronddraaien met stofzuigen of mechanisch blazen. Voor de veiligheid de spanning er even af bij inspecties.

Bedankt voor je reactie. Ik heb de tool gedownload en ik heb de 'Fan Speed' verhoogd van 40% naar 55%.
Ik wacht de komende paar dagen af of het werkt.

Ook zal ik komende tijd letten op stofontwikkeling.

Hallo,

Ik ben er zojuist achter gekomen dat het niet aan de temperatuur van de videokaart ligt. Ik heb de computer een dag niet gebruikt, ik startte hem net op waarbij ik weer zwart beeld kreeg.
Nu heb ik even getest of het écht aan de videokaart lag, en dit blijkt wel zo te zijn. Ik heb er een VGA kabel bij gepakt en aangesloten op mijn on-board videokaart, deze geeft wel signaal.

Ik heb nog steeds last van dit probleem, heeft iemand misschien nog een oplossing?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan