Beeld van de pc op de tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janklep

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn pc op mijn tv aansluiten, zodat ik bijv dvd's kan draaien op mijn pc en die op mijn tv zien kan. Nou heeft mijn pc een FX5200, die 1 composiete uitgang, 1 VGA uitgang en 1 S-Video uitgang heeft. De VGA uitgang wordt bezet door een monitor.

Onze 32" LCD tv heeft alledrie de soorten als ingang. Aangezien composiet het slechts is, valt die meteen af. Nu vraag ik me af wat een beter beeld geeft. Of een vga-splitter en dan een vga kabel, of een S-video kabeltje.

Hoe krijg ik het beste beeld? En kan mijn videokaart sowieso redelijk beeld geven op een 32"?

Als de beeldkwaliteit niet veel verschilt, ga ik toch het liefst voor een S-video, aangezien dat goedkoper is. Toch? Ik moet namelijk nog een splitter kopen voor VGA.

Alvast bedankt, Nico

Heb ik al gelezen. Daarin spreken ze alleen niet over VGA-kabels... En ik weet ook niet of mijn videokaart het wel 'aankan' mooi beeld te leveren...

Iemand?

In de handleiding van onze tv raden ze VGA aan, is dat echt beter?

Ik bedenk me net, dat dat idee met een splitter natuurlijk niet werkt. De resolutie van het scherm is anders dan die van de tv. Geeft S-video nou redelijk beeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan