Beeld van laptop op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi, geen idee of ik deze vraag op de goede plek stel, maar vooruit.

Wij hebben thuis een Philips Cineos 37PFL9732D/10. Hier zag ik een S-Video ingang in zitten, en dacht, verrek zoiets zit ook op mijn laptop (Acer Aspire 7520G).

Dus ik zoeken naar een S-Video kabeltje, en verrek, ook nog gevonden ook. Deze kabel in beide laptop en tv gedrukt, gebeurde niks. Toen heb ik in het NVidia configuratiescherm, onder "Meerdere beeldschermen installeren", en "Selecteer het beeldscherm dat u wilt gebruiken" de optie "TV" aangeklikt. En warempel, het beeld verdween op mijn laptop en verscheen op de tv.

Nu is mijn vraag: De resolutie is uitermate slecht (maximaal 1024x768, met een vernieuwingsfrequentie van maarliefst 25 Hz), en ik kan er geen ei van bakken. Hoe kan ik dit oplossen? (IS dit op te lossen?) Alvast bedankt;)

Mvg.
Niek

(De laptop heeft een NVidia GeForce 8600M GS)

Laatst bewerkt:
S-video in analoge ouwerwetse TV met pak-em beet 500 beeldlijnen bij een netspanningsfrequentie van 50Hz..(25 voor de even en 25 voor de oneven lijnen)

Dus nee met S-video ben je kansloos als het gaat om beter beeld...wel met de HDMI aansluitingen...maar die zitten weer niet op je ACER....

Die makkelijke S-video op de voorkant is er eigenlijk voor handycams en dat soort spul. Gewoon even voor het gemak snel aansluiten en kijken...

oké, dan weet ik genoeg! ;)

Dankje!

Btw, een collega van me zei dat films wél goed doen, dus dat geprobeerd, en verrek ge-wel-dig! :P Kan ik in ieder geval films kijken vanaf mijn laptop :P De rest dan maar op een iets kleiner beeldscherm :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan