Beeld van latop doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

joopieb

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
Berichten
31
Beste leden,

Ik werk zinds kort met 2 beeldschermen (mijn laptopscherm en een los scherm)
Dit ging super tot gisteren:(
Als ik het extra scherm loskoppel word mijn beeld heel wazig en uitvergroot...

Ik heb al systeemherstel geprobeerd en wat scherminstellingen enzo, maar dat helpt allemaal niets.

Ik hoop dat er iemand raad weet:)

Groet,
Joop

PS: PrtSc werkt niet > de afbeelding is gewoon normaal, alleen op mijn scherm is ie anders.
 
Het is ook aan te bevelen om een extra scherm alleen te koppelen en te ontkoppelen als de laptop uit staat.
Hoe jij het doet kun je schade aan de videoadapter krijgen.
 
Oke dat is wel nieuw voor mij, maar ook als ik hem loskoppel als hij uitstaat en dan weer aanzet is het scherm heel raar.
het is pas weer opgelost als ik het externe scherm aansluit
 
Heb je het externe beeldscherm misschien als eerste beeldscherm ingesteld? Neemt je beeldscherm van je laptop dan niet die instellingen over (lagere resolutie)?
 
Mijn laptop 1 het hoofd/1e scherm
en het gebeurt juist als ik hem loskoppel en niet als ik hem aansluit.

En het heeft niet met de reolutie te maken die staat nog zoal ie altijd staat...
 
Als het tweede scherm aangesloten is, hebben beide schermen dan dezelfde resolutie?
 
nee als het tweede scherm aangesloten is dan is de resolutie van het tweede scherm lager
en mijn laptopscherm blijft >>bleef gelijk in resolutie als ik het 2e scherm aansloot
 
Kun je eens de resolutie van het tweede beeldscherm gelijkmaken aan de eerste? Ook al geeft dan een verkeerd beeld?
Dan de tweede monitor loskoppelen van de laptop.
Blijft de resolutie op je laptop dan wel goed?
 
heb je al is gekeken of de instellingen blijven staan voor je 2e beeldscherm (dat hij nog gewoon kijkt of het andere beeldscherm bezig is) normaal gesproken wordt dit automatisch terug gezet maar het kan zijn dat het niet wordt terug gezet. Kijk even bij je beeldschermindelingen.
 
Daar had ik al naar gekeken en die instellingen worden wel automatisch bijgewerkt, en die staan ook goed. alleen het scherm geeft niet weer wat in de instellingen is ingesteld.
 
Opgelost

Ik heb de beeldschermresolutie aangepast toen het 2e scherm nog aangesloten was, die instellingen opgeslagen en daarna het scherm losgekoppeld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan