Beeld video op tv plotseling zwart wit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Hoi, Plotseling is het beeld van de video op de tv naar zwart wit gegaan. Heb een andere video en kabel aangesloten en daar is wel kleur. Ligt dus niet aan mijn video of scart kabel. Vermoed dat het de ingang van de scart aansluiting op de tv is.

Kan ik dat op een of andere manier zelf testen of verhelpen?

Of wordt het de tv monteur?

grtzzzzzz....................

Is het alleen maar scart aansluiting dus ?? :(

Altijd is handiger en beter als maar bij zulke problemen type/merk en paar extra gegevens van betreffende apparaat vermeld kan worden, krijg je meer tips voor evt. een oplossing enz..

Laatst bewerkt:
Sorry:

tv Panasonic Quintrx F Q linck
TX-32PS1F

Video: Sony SLV SE 700

De tv is een jaar of 7-8 oud denk ik en de VCR ruim 15 jaar.

De video heeft het altijd goed gedaan, nooit storing of dergelijke.

Dat is inderdaad oude een TV en denk ik dat ook Scart kabel helemaal niets te maken met die probleem heeft :(

Jij zei dat je een andere video-kabel geprobeerd hebt en kreeg je wel goede beeld .... toch ?? en welke kabel dat was ?? zeker S-video kabel ??
Met componenten kabel ( Component (Y,Pb,Pr) ) oranje/blauw/ groen kan je niet even proberen ?? :( het is klein beeetje dichtbij een HDMI kwaliteit verbinding en beter dan S-Video is ...

Laatst bewerkt:
een andere videorecorder en een andere scart kabel geprobeerd. met componentenkabel heb ik nog nooit geprobeerd, c.q. gebruikt. Ga dat morgen doen. alvast bedankt voor de tip en ik zal laten weten hoe die werkt.

grtzzzzzzzzzzzzz..

sorry voor de late reactie. heb jouw tip uitgeprobeerd, geen effect. daarna weer alle scart kabels op de oude manier aangesloten en voila, het beeld weer scherp en op kleur.
begrijp alleen niet hoe dit kan, heb de scarts zeker drie keer losgenomen en opnieuw aangesloten.

maar op de een of andere manier functioneert het weer.

dank voor alle tips

grtzz.................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan