beeld weg na uitvinken driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
in windows XP heb ik geen beeld meer na het uitvinken van de driver van de videokaart. ik kom wel in dos. hoe kan ik daar iets aan doen?

het gaat om xp professional en videokaart Abit Siluro GF4 TI 4200. Dit staat op de v-kaart zelf, ik heb gen drivercd . Als ik hem opstart lijkt alles normaal te starten maar na het titelbeeld windows XP in kleurtjes op zwart is er geen beeld meer. Wie kan me helpen ajb?

Laatst bewerkt:
Start op in veilige modus, vink je driver daar weer aan. Veilige modus heb je wel beeld.

steeds op f8 drukken bij het opstarten, dan keisen veilige modus

dit was een intikkertje blijkbaar - maar er is nog iets eenvoudigs: als ik op F8 druk gebreurt er niets. In het beginbeeld staat bij F8 - boot menu, maar dat verschijnt ook niet. Wat nu?

Heb je een uitgebreid toetsenbord, dan moet je wel even zorgen dat je F-lock indrukt, want anders heb je geen functietoets. ;)

het lukt me niet - er staat geen F8 lock bij de toetsen, nu druk ik op caps-lock met F8 - maar heeft geen effect. een ander toetsenbord geeft geen soelaas. kun je nog even helpen ajb?

ik ben nu iets verder, toch met een ander toetsenbord, die reageert wel op F8. in veilige modus krijg ik echter ook geen beeld. bij boot menu kan ik kiezen tussen floppy, harde schijf of cd. ik heb echter niet de windows exemplaar met de goede cijfercode =alles blijft weer zwart

Je kunt wel in veilige modus komen, maar dan dien je wel later op F8 te trommelen, nu krijg je de bios boot screen, dus iets later, en dan pas kun je kiezen voor diverse mogelijkheden om door te gaan.

als ik later op F8 druk, krijg ik geen veilige modus meer --eerst wel trouwens-- alleen boot .
ik kom wel in bios -- kan ik daar iets doen misschien?

Houdt tijdens het opstarten eens de control toets ingevrukt (=dus ingedrukt houden)

bedankt wim, maar geen beeld ctrl-alt-del ook niet, dus hetzelfde opstartfenomeen tot windows xp in kleur op zwart - en dan niets meer

Laatst bewerkt:
oei, het wordt toch een moeizame zoektocht merk ik. Wat zouden jullie doen - helpt het een andere videokaart er in te doen, of kan ik windows opnieuw installeren - kan niet want geen beeld . En toch ook geen dos, alleen bios. nog iemand een ideetje

Probeer eens op te starten van de XP cd, en ga door naar installeren, en doe daar eens een repair of herinstallatie.

ik heb van verschillende cds geprobeerd op te starten - -hetzelfde, ik krijg geen beeld

ja, ik kom wel in de bios. wat kan ik dan? ik heb geen andere videokaart

Trek die videokaart er eens uit, maak de contacten eens schoon met spritus, goed droog navrijven om het residu weg te halen, en druk hem opnieuw goed erin, lijkt wel of de vesa driver, die gebruikt wordrt bij het opstarten, wel werkt, maar de vga driver niet, die gebruikt wordt door windows, alhoewel windows in de setup fase, ook gebruikt maakt van de vesa driver.

ik heb gedaan wat je voorstelde - de kaart is schoon, zit goed vast en het helpt niet. zou jij er een andere videokaart inzetten? anders breng ik hem morgen maar naar de winkel in zutphen, ik vind het wel een nederlaag. Maar er zijn te weinig aanknopingspunten denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan