Beeld zwart, wel netwekverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo helpers,

Ik startte mijn pc op en het beeld bleef na het win 10 logo zwart. Alleen de muispijl is te zien en luistert naar de muisbewegingen.
Via de win 10 herstel DVD, van MS gedownload, lukt het me om op te starten in de veilige modus, maar ook daar is en blijft het zwart.
Lagere resolutie geeft geen resultaat, behoudens dat de muispijl groter wordt.
Logbestanden laten maken, maar die kan ik niet vinden.
XP op de zelfde machine heeft nergens last van.

Ga ik nu met teamviewer naar die computer toe, dan lukt dat direct, maar je raadt het al. Zwart.
Zelf ga ik er voor het gemak vanuit dat het toch iets met de grafische drivers te maken heeft, ondanks dat er gereageerd wordt met opstarten in een lagere resolutie.

Een ding moge duidelijk zijn, ik ben overvraagd.
Tips?
herinstallatie is natuurlijk mogelijk, maar ik wil er het liefst van leren. Installeren lukt me al;)

alvast bedankt.
Kos

Laatst bewerkt:
Wat zie je als je in dat zwarte scherm ctrl-alt-delete geeft?

Niets anders dan de muiscursor.
geen reactie niets.

Log je normaal in met een wachtwoord of pincode?
Zo ja, druk dan op het moment dat je de cursor ziet 1x op de CTRL toets en voer je wachtwoord of pincode in (je ziet dat niet op het scherm) en druk op ENTER

Gebeurt er dan wel wat?

Hoi hoi kostenzer

Jij zei boven dat je in veilige modus een zwarte beeld ook blijvend ziet ...toch ? :(
Maar hoe kan jij dan lagere resolutie instellen ??

Waarom zeg jij niets over jouw volledige infosysteem welke videokaart enz. heb je ?

Kan jij wel in veilige modus met netwerk mogelijkheden komen ....... of niet ?
Mocht je wel kunnen misschien kan je dan ook juiste videokaart-driver installeren, en mocht dat op geen een manier lukken misschien is die videokaart toch en wel dan kaduuk ?

Laatst bewerkt:
Log je normaal in met een wachtwoord of pincode?
Zo ja, druk dan op het moment dat je de cursor ziet 1x op de CTRL toets en voer je wachtwoord of pincode in (je ziet dat niet op het scherm) en druk op ENTER

Gebeurt er dan wel wat?

Er komt geen cursor. Na het win 10 logo en die puntjes die rond lopen is het afgelopen.
Het muispijltje verschijnt nadat ik de muis verschuif.

Hoi hoi kostenzer
Jij zei boven dat je in veilige modus een zwarte beeld ook blijvend ziet ...toch ? :(
Maar hoe kan jij dan lagere resolutie instellen ??
?
Dit via de win10 rescue DVD, direct van MS gedownload. Staat in mijn eerste verhaal beschreven.

Waarom zeg jij niets over jouw volledige infosysteem welke videokaart enz. heb je ?
?

Omdat ik denk dat deze Radeon er hardware matig niets mee te maken heeft. Onder XP geen probleem.Staat in mijn eerste verhaal beschreven.

Kan jij wel in veilige modus met netwerk mogelijkheden komen ....... of niet ?
Mocht je wel kunnen misschien kan je dan ook juiste videokaart-driver installeren, en mocht dat op geen een manier lukken misschien is die videokaart toch en wel dan kaduuk ?

Ja, op zich geen probleem, alleen het scherm blijft zwart, net als bij het gewone booten.
Geen cursor geen niets. Je ziet dan zwart voor je ogen.
Bij het gewone booten kan ik teamviewer gebruiken:
zwart scherm.jpg
Maar dan houdt het ook op. Staat in mijn eerste verhaal beschreven.

:shocked: Ooochh maar heeft dat dan ook niets met voeding te maken :( ?

Of ...is het wat of iets anders erger aan de hand ? of uiteindelijk Bios geüpdatet moet worden /? ....... maar in deze nu geval hoe ..

Op monitor kabels staat ze goed aangesloten? videokaart niet wat los ? staat enz.. :( ( ik vraag wat he ? :( )

Laatst bewerkt:
In het Bios komen is totaal geen probleem.

verder is het een pc met bootmanager.
partitie 1: Win xp werkt perfect.
partitie 2: Win 10 doet plots raar.
partitie 3: gemeenschappelijke data
MIJN conclusie hardware is in orde, dus een software probleem. Het is niet waarschijnlijk, maar ik zal er toch eens een antivirus overheen laten lopen.
Eerst weer xp opstarten en dan downloaden.

Laatst bewerkt:
Kan je vanuit W xp in windows 10?

Anders zou ik zeggen haal je data naar je windows xp en probeer je windows 10 te herstellen of lukt dat ook niet?

Ofwel is er iets met het booten mis van de w10 ofwel met de windows 10 installatie zelf.

Laatst bewerkt:
Kan je vanuit W xp in windows 10?
Anders zou ik zeggen haal je data naar je windows xp en probeer je windows 10 te herstellen of lukt dat ook niet?
DATA kan rustig op partitie 3 blijven als ik partitie 2 met win 10 probeer te herstellen. Maar hoe herstel je dat?

Ofwel is er iets met het booten mis van de w10 ofwel met de windows 10 installatie zelf.

Booten gaat tot aan het win 10 logo. Dus het booten gaat (tot dan) goed.
De installatie heeft een fout? Yep, maar hoe nu verder?

Hallo helpers,

Via de win 10 herstel DVD, van MS gedownload, lukt het me om op te starten in de veilige modus, maar ook daar is en blijft het zwart.

Laatst bewerkt:
ok sorry ik had het niet goed gelezen.

Ik kan je niet verder helpen omdat het echt een specifiek probleem is.

Sorry

EDIT:
Al eens geprobeerd om je computer helemaal uit te schakelen alsook de stroom er even af te halen en dan er terug op aan te sluiten en je computer opstarten?

Niet dat het veel helpt maar moest je opeens in je windows 10 installatie geraken even de fast startup uitschakelen
http://www.windows10update.com/2015/05/windows-10-tutorials-66-how-to-enable-or-disable-fast-startup/

Laatst bewerkt:
Ja, als ik er in kom.....

Ja, umm ik weet echt niet waar het probleem zich situeert zeker omdat al de standaard oplossingen hier in dit topic staan en het van jou ook specifiek is omdat een dual boot wordt gedaan.

Omdat ik geen Windows dual boot gebruik, heeft het dual boot verhaal er verder niets mee te maken.
Als de ene geboot wordt is de andere "onzichtbaar" en andersom.
En, hij boot "gewoon" ik zie "alleen" niets.

Hmm maar het kan ook zijn dat er iets met de installatie is en booten bedoelde ik dat je windows xp wel boot dus dat het niet ligt aan het scherm enzo dat bevestigd is maar dat wou ik zeggen in men vorige post

en probeer eens al je dingen die ingeplugd zijn uit te doen?
dus bedoel dan alles wat je niet nodig hebt van usb poorten etc...

En heb ej een aparte videokaart? en heb je een cpu met graphics?

Want anders eens proberen om de videokaart eruit te halen en alleen te booten met de cpu en graphics.

misschien zit er toch een probleem met de videokaart driver.

Ik heb een paar drivers gerenamed. Resultaat, het booten ging niet verder dan het win 10 logo met die puntjes er onder die ronddraaiden.
Ik wilde niet voor iedere driver 2x opnieuw opstarten om te achterhalen waar het in zat.
Dus de backup naast de drivers gezet en die van de backup genomen.
Zelfde zwart resultaat.
Daarna een virusscanner laten lopen via opstart cd. Geen vondst.

Nu vind ik lering trekken belangrijk maar niet ten koste van zoveel tijd.
Dus backup blind terug gezet en hij doet het weer.
Nu nog een paar programma's installeren en ik ben weer terug waar ik eerst was en wilde zijn.

Bedankt voor het meedenken.

Kos

Dus als ik het begrijp is het fout gegaan bij het renamen van de drivers?

Wel dan weet je wat je niet meer mag doen he ;)

Toch goed dat je weer kan werken :)

Het renamen van de drivers was als foutopsporing bedoeld en ik weet dat je dat niet ongestraft mag doen.
De bedoeling was een melding te krijgen van daar of daar gaat het fout of dat hij met standaard dingen door zou gaan zodat ik niet meer dat zwarte scherm zou krijgen.
Dan had ik naar een oplossing toe kunnen werken.
Iedere keer 2x booten om de eerste keer weer een driver terug te zetten en de tweede keer om hem uit te proberen wat het resultaat zou zijn nam me toch te veel tijd in beslag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan