beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Targa55

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Wie weten?

Ik was bezig met de foto montage! en Plotseling wordt de beeld een raar kleuren
(blauw, geel en rood kleuen op de beeeld zien, wazig met kleur!)
Ik denk de videokaart is niet kapot? Anders doet de monitor niet meer!
Klopt dat?
Is monitor bijna kapot?

Wie weten?

Targa!

Kan je er een foto o.i.d van maken en die hier neerzetten?

Zoals je het nu verteld, kan inderdaad het geheugen op je videokaart kapot aan het gaan zijn.

Als je even een kwartiertje ofzo wacht en je probeert die fotomontage opnieuw, krijg je dan weer hetzelfde probleem?

als de montage uit en programma weg is , dan zie je hetzelfde raar kleuren!

Ik zie nu op de beeld alleen geel en blauw. Rood is niet meer!

Is de videokaart kapot?

Targa

Blijf je die rare kleuren de hele tijd zien? Ook als de computer een kwartiertje uitgeweest is?

Kijk eens of je je monitor kan demagnetiseren (degauss) in het monitor menuutje (of mischien zit er wel een knop met het teken dat lijkt op een hoefijzer op z'n kant met een streep erdoor).
Kan ook zijn dat er mischien een luidspreker dicht bij je scherm staat of een bureau TL-lampje. Check ook eens de kabel van de monitor / naar de grafische kaart of deze nog in ongeschonden staat is! Sluit als het kan een andere monitor aan of de monitor op een andere pc om e.e.a. te kunnen uitsluiten.

Heb je ook al een ander beeldscherm er op aan gesloten, om te kijken of die het wel goed doet.

Ik heb geen andere monitor! Ik zal morgen andere monitor lenen!

De beeld is wel goed maar alleen is rood weg!
Ik zie alleen blauw en geel!

Met de webcam naar mij vriend en hij zegt, hier zie ik je beeld van webcam en goed kleur!

Ik dnek, het betekent de monitor is niet goed?

Targa

Het zou ook je videokaart kunnen zijn of de kabel kontroleren of de wel goed in je computer zitten.

Ja, het is oplossen!

De monitor is niet goed, ik heb een nieuw monitor gekocht en nu werkt weer goed!

gelukkig maar!

Traga

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan