Beeldformaat Laptop naar Sony TV via HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

chainboost

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Hallo,

Ik heb dit probleem altijd al gehad maar begin me er nu langzamerhand toch aan te irriteren, daarom vraag ik het hier maar even.

Het gaat om het feit dat als ik bijvoorbeeld een film wil kijken dan sluit ik de laptop aan op mijn Sony tv via HDMI, ik heb het dan zo ingesteld dat het laptop beeldscherm uitgaat en dat hij de resolutie van de tv pakt namelijk (1920 x 1080) i.p.v. (1600 x 900 laptop), alleen is het zo dat als de laptop aangesloten is op de tv lijkt het wel alsof hij ingezoomd is want de Start knop en andere randen zijn helemaal verzonken. Nu kan ik wel via het Intel HD configuratiescherm bij monitor/tv instellingen het kwansiteitbereik op volledig zetten en dan is hij helemaal goed, alleen als ik nu de hdmi kabel eruittrek dan reset hij zichzelf weer doe ik hem er weer in en alles is weer verzonken. Nu heb ik ook voor mijn laptop een tweede tv (als tweede monitor) deze is ook helemaal verzonken maar die krijg ik niet goed. (allebei de tv's zijn goed ingesteld en heb alles al geprobeerd, ik denk dat het aan de videokaart ligt) Ik heb een Nvidia GT540M 2GB gekoppeld aan een Intel HD graphics 3000.

Als iemand mij kan helpen dan heel graag.

PS: als ik bij speccy bij mijn monitor van mijn laptop kijk staat daar 'Illegal vendor ID' zou het hier iets mee te maken hebben?

Laatst bewerkt:
Heb je misschien Windows opnieuw geïnstalleerd? Probeer eens de drivers van je laptop te herinstalleren (van website fabrikant).
Succes!

Heb de drivers tijdens de installatie van Windows met een aparte bijgeleverde cd geinstalleerd. lijkt me dat die goed is.

Tijdens de installatie? Dan zijn waarschijnlijk niet alle drivers geïnstalleerd. Probeer de drivers eens in Windows zelf te installeren.

Succes!

Nee niet tijdens de installatie maar erna als Windows volledig opnieuw is opgestart. toen alle drivers geinstalleerd met cd plus Windows update.

Probeer eens de nVidea drivers te downloaden van hun website. Het kan dat je het daarmee beter kan instellen, en dat de instellingen daarmee wel bewaard blijven...

Succes!

Heb ik ook al geprobeerd, geen resultaat. Het vervelende is dat de Intel HD alles regelt, pas als er een game wordt gespeeld of iets anders waar veel grafische kracht voor nodig is komt de Nvidia pas aan bod. Dus ik denk dat we ons tot de Intel HD moeten richten.

Heb jij zo'n control panel?
Intel+HD+Graphics+Driver+BUG+screenshot+1.jpg
Zo ja: er zijn meerdere mensen met hetzelfde probleem... De instellingen worden niet goed opgeslagen, en het automatische profiel wordt toegepast.

Ja helaas heb ik zo'n control panel...
Is hier nog iets aan te doen of heb ik gewoon pech met zo'n Intel HD kaart?

Het vervelende is dat ik het gevoel heb dat Intel alles beheert en inderdaad weer terug gaat op automatisch profiel, ik heb al geprobeerd hem uit te schakelen maar dat was een no go.

Misschien kan je de Intel software verwijderen, en dan via Windows zelf de rest van de instellingen doen.

Hmmm is een optie, maar had volgens mij ergens gelezen dat de Intel kaart het beeld en dergelijke regelt en de Nvidia dus alleen voor wat (zwaardere) grafische kracht die weer doorgegeven wordt aan de Intel die hem weer op het scherm weergeeft... Hopen dat Intel dit probleem een keer oplost....

Ah, dus op die manier zou de GPU beheerd worden door de Intel controller :/. Tsja, maar je zou kunnen proberen wat ik voorstelde: dan gewoon de instellingen via Windows maken, en niet via Intels crappy programma.

De hdmi is gekoppelt aan de Intel bij mijn weten, alleen de vga/sub-d uitgang aan de nVidia.
Welk merk en type laptop is het? of heb ik dat gemist.

Ik heb een Asus K73SV, de rest van de specificaties staan bij mijn profiel. UPDATE: bij de Sony tv lag het aan de instellingen, dit is inmiddels opgelost maar bij het tweede beeldscherm/monitor niet, daar kan ik niets instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan