pierre90
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 jun 2007
Beste lezer,
Tijdens het kijken van films heb ik altijd last van haperingen. Ze zijn soms niet eens heel erg opvallend, maar irriteren wel. Zeker omdat dan ook wel eens een soort vertraging optreedt waardoor de video niet meer goed loop met de audio. Dit is erg storend film kijken. Wel is het raar dat wanneer ik games speel de haperingen niet zichtbaar zijn.
Omdat ik veel films kijk heb ik gezorgd voor een goeie opstelling waarin mijn pc via HDMI staat gekoppeld aan mijn tv.
Ik maak gebruik van:
Een normaal computerscherm (Samsung BX2431) en een Full HD TV (Full HD 96cm) om de films op te kijken. Op beide schermen haperen de beelden van films.
De specs van mijn PC:
Intel i5 2500K
8 Gb DDR3 1333Mhz
Asus ATI 5770 met 1Gb geheugen
Het lijkt mij dat het met deze hardware toch wel mogelijk moet zijn een HD-film af te spelen.
Verder heb ik al verschillende programma's geprobeerd zoals:
Windows Media Player
Windows Media Player classic met codecs van K-Lite codec Pack
VLC
Alleen boeken zij allen geen succes.
Ik heb al een keer een andere HDMI-kabel geprobeerd, maar het probleem blijft. Ook staat de TV aangesloten op mijn PS3 en deze geeft ook gewoon goed beeld.
Ik heb dus al veel dingen geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit.
Iemand enig idee waar het dan aan kan liggen?
Tijdens het kijken van films heb ik altijd last van haperingen. Ze zijn soms niet eens heel erg opvallend, maar irriteren wel. Zeker omdat dan ook wel eens een soort vertraging optreedt waardoor de video niet meer goed loop met de audio. Dit is erg storend film kijken. Wel is het raar dat wanneer ik games speel de haperingen niet zichtbaar zijn.
Omdat ik veel films kijk heb ik gezorgd voor een goeie opstelling waarin mijn pc via HDMI staat gekoppeld aan mijn tv.
Ik maak gebruik van:
Een normaal computerscherm (Samsung BX2431) en een Full HD TV (Full HD 96cm) om de films op te kijken. Op beide schermen haperen de beelden van films.
De specs van mijn PC:
Intel i5 2500K
8 Gb DDR3 1333Mhz
Asus ATI 5770 met 1Gb geheugen
Het lijkt mij dat het met deze hardware toch wel mogelijk moet zijn een HD-film af te spelen.
Verder heb ik al verschillende programma's geprobeerd zoals:
Windows Media Player
Windows Media Player classic met codecs van K-Lite codec Pack
VLC
Alleen boeken zij allen geen succes.
Ik heb al een keer een andere HDMI-kabel geprobeerd, maar het probleem blijft. Ook staat de TV aangesloten op mijn PS3 en deze geeft ook gewoon goed beeld.
Ik heb dus al veel dingen geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit.
Iemand enig idee waar het dan aan kan liggen?