beeldkleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

prutserke

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2003
hallo, ik zit met het volgende probleem de icoontjes op mijn bureaublad zijn niet in de juiste kleur, ze zijn wat mat, of wat oranje moet zijn is geel, weet iemand aan wat dit ligt, ik heb een g force 4 grafische kaart. en windows 2000 prof. ik heb ook al de laatste drivers van nvidia vangehaald en geinstaleerd, maar nog steeds het probleem

Zit de videokaart goed in z'n slot?
Zit de monitor kabel goed?
Bij m'n oude monitor was de kabel niet goed meer als ik hem bewoog kreeg ik net als jij dat wit erg geelachtig werd.
Kabel stevig aandrukken en het beeld was weer normaal.

ik denk het wel, kheb wel beeldkleur e, zoals games kan ik wel spelen, buiten f1 2000 daar mankeert ook iets aan met de 3d kaart.

Rommel eens wat met de kabel bij je monitor en bij je pc.
Kijk gelijk naar je beeld of je verandering ziet.

Beeld kleur.

Ik heb ooit eens een zelfde probleem gehad.

Staat de monitor dicht bij een raam? of in een ruimte waar vocht vrij spel heeft?

Bij mij bleek het te liggen aan corrosie door vocht veroorzaakt.

Een pc in een woonkamer dicht bij een open keuken (stoom) kan al genoeg zijn. (mijn casus)

Omdat me dit probleem zo bekend voorkomt, leek het me zinvol om het in ieder geval te vermelden.

Grtz.

kheb dit al geprobeerd maar er komt geen verandering in, de pc staat niet op een vochtige plek
kan het iets anders zijn?

kijk een naar de pinnetjes van de monitorkabel misschien is er een door 1 of ander scheef gekomen

hele domme vraag van mij :

hoe zijn de kleuren als je Word, Excel, IE of weet ik veel draait ?

Afhankelijk van je antwoord ga ik nog meer domme dingen typen........................ ;)

Kleurkwaliteit staat wel op 32bits en niet bijv. op 16bits?

de kleuren in word zijn normaal, zoals alle andere kleuren, maar mijn icoontjes op het bureaublad zien er echt nie goed uit
hij staat al op 32 bits

Beloofd, een tweede domme posting van mij :

ga maar wat rondsnuffelen binnen de eigenschappen van beeldscherm want ALS al je andere kleuren binnen alle applicaties goed zijn, is er dus niks mis met je beeldscherm / adapter / stuurprogramma, maar heb je "ooit" ergens een instelling veranderd waardoor het zo is als dat het nu is.........

kijk ook eens in de menu's zoals in de bijlage weergegeven :

Bijlagen

• dump.jpg
    dump.jpg
    64,4 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
de hertz dat mijn scherm in het schermmenu aangeeft is
fh 37 khz en fv 60 hz

jij kent de kleur van je eigen icoontjes natuurlijk het beste, maar als "toeschouwer" ben ik geneigd om te zeggen : "Niks mis mee...............?" (Waarbij ik de kleuren van de prullenbak - Windows Mediaplayer - Winzip en het gele mappie van Mijn documenten, als referentie heb genomen)

Heb je per ongeluk, de kleur en contrast van de monitor zelf veranderd en ben je vergeten deze terug te zetten ?

enne, aardige tijd dat je de screenmdump postte....... :D

Laatst bewerkt:
kvind het icoonjte van winamp nogal geel uitslaan, en dat van windows mediaplayer ziet er volgens mij ook niet al te best uit

dit hoort niet in de sectie software thuis.

Hardware > beeldschermen.

Jeroen

sorry, ma kdenk dat het softwarematig is misgelopen en niet met de hardware dus dacht ik dat ik het hier mocht zetten. ondertussen wet ik nog de oplossing niet

tja,

zoals ik al zei: "Jij kent je icoontjes het beste".

Ik ben bang dat als de kwaliteit van je beeld zo is als dat het nu is, ik je niet kan helpen, ik zou 't gewoon niet weten (behoudens dan gewoon de knopjes op je monitor zelf, zoals ik al suggereerde............heb je die al wat verdraaid???)

Succes verder !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan