Beeldkwaliteit HDMI PC -> TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

leennijhoff

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2012
Beste mensen,

Ik heb onlangs een nieuwe tv (de Samsung UE32D5000) gekocht. Toen ik hedenmiddag de HDMI-kabel vanuit mijn computer (met ATI Radeon HD 5450 kaart) aansloot en op de tv keek zag ik een vreselijk onscherp en teleurstellend beeld. Dit heb ik niet met de resolutie 1680x1050, maar wel als ik hem in HD (1920x1080) zet. Bij die laatste resolutie is het beeld ook nog eens niet beeldvullend. Een foto laat zien hoe het is. Weet iemand wellicht de oplossing?

Hartelijk dank bij voorbaat!

krediet.jpg

Kan je het beeld verversen/kalibreren via de TV-instellingen?
Bij mijn Sweex-tv wel; daar is het b.t.w. nooit 100% schermvullend...

Mogelijk moet je de overscan/underscan eens nalopen in je catalyst control center.

Geeft de TV 1920x1080x60hz aan? Probeer ook eens de PC op te starten met de TV aangesloten en eventueel een andere HDMI poort.

Instellingen op de PC goed? Die ATI kaart kan 1920x1200 weergeven; wellicht een instelling. Klik een rechts op je bureaublad en dan instellingen. Zet hier de instellingen voor de hdmi monitor op 1920x1080

Ron

Laat ik beginnen met wat is de kwaliteit van je HDMI kabel ?

Beste,

Excuus voor mijn late antwoord. Een vakantie kwam tussen.

Ik heb gekeken bij de instellingen maar die staat toch echt op 1920x1080. De kwaliteit van mijn HDMI-kabel is prima: op mijn HD-satelliettuner levert de kabel wel een prima plaatje in 1920x1080. Buitengewoon raar probleem... Ik heb ook de lijst van instellingen al meerdere malen bekeken maar echt veel informatie is niet te vinden. Gekke is dat ook de beeldkwaliteit van mijn laptop, als ik deze aansluit op dezelfde tv, ook ernstig te wensen overlaat. Alsof er iets met de tv niet klopt. Maar dat zou vreemd zijn, omdat het HD-beeld van de satelliet-tv wel gewoon een heel mooi plaatje geeft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan