Beeldscherm acer 7520

Status
Niet open voor verdere reacties.

j0p3Y

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Hallo,
ik heb hier een Acer 7520 (ICY70) die in eerste instantie, toen ik hem van de eigenaar kreeg, doorstartte t/m Windows bureaublad. Echter na 10-20 seconden ging het scherm op zwart. Opnieuw opstarten leidt vervolgens tot niks.
Waarschijnlijk was de laptop, omdat hij al langere tijd uit stond, koud genoeg om door te starten.
Opnieuw starten lijkt tot gevolg te hebben dat de harddisk niet wil doorstarten; ik hoor hem opspinnen maar hij zet niet door..... Dit probleem las ik niet bij andere gebruikers, wellicht dat ik de oorzaak dan ook elders moet zoeken.

Nu staat hij uit en hoor ik een zacht gepiep uit de behuizing komen (de meeste tijd wel, soms niet). Mijn ervaring is dat dit wel eens een defect onderdeel of los component kan zijn.
Hier lezende komt dit vaker voor en is bakken (!) een oplossing.

Maar, er schijnt ook iemand te zijn die het met no cure, no pay kan fixen voor 50,00.

Kan ik van die persoon de gegevens ontvangen opdat ik het probleem bij hem voorleg?

Mocht iemand een tip hebben (of het probleem herkennen) van de harddisk die niet wil doorstarten, dan hou ik mij aanbevolen.....

Alvast bedankt,

met vriendelijke groet,
j0p3Y

Heb je het met en/of zonder voeding geprobeert?
Als het beeld uit gaat, kan het toch ok de koeling zijn.
Kijk aan de onderzijde,waar het lucht kanaal zit.
schroef de deksels los,of zet de stofzuigermond op de inlaat. dat deze vuil uit kan zuigen.
Probeer het,anders zien we je hier weer.

Heb het met en zonder voeding geprobeerd, met en zonder accu. Hij blijft in een loop hangen met het niet doorstarten van de harddisk. De eerste keer starten bracht me nog bij het Windows bureaublad, maar nu kom ik niet verder dan gezellig luisteren naar een whiirrr .... tick..... whiirrr .... tick..... whiirrr .... tick..... etc etc.....

Ik zal hem binnenkort eens openschroeven, maar grote kans dat het inderdaad een koeling probleem is (geweest), dus dat er al schade is. Ik as over de solderingen die daardoor defect raken en een mogelijke oplossing door het mobo met 200-400graden in de oven te doen, maar dat zie ik als laatste optie :-)

Ik heb het op You tube gezien.
heel het bord uit gebouwd.
Werden ze eerst goed gewassen,JA,in de badkuip,daarna 24 uur drogen.
Heel het bord werd ingepakt in alufolie,BEHALVE de videochip.
Werd,dacht ik met een strijkbout,Of brander de chip warm gestookt.
Daardor werden de verbindingen weer hersteld.

Google maar eens ,op Moederboard,videochip bakken.

Ik kijk ook even.

Lees ook,dat een condensator defect kan zijn,op het bord.

Laatst bewerkt:
Kijk eens ,op 5 november 2010, Alhier op dit forum.staat er De Nachtwacht defecte Acer.
Inderdaad in de oven op 200 graden.

.....

Lees ook,dat een condensator defect kan zijn,op het bord.
Zoals gezegd hoor ik een fluitend geluid uit de behuizing komen (niet komend van de HD) wat mij sterk lijkt te bevestigen dat het een defecte condensator is.... maar ja, welke dan..... enig idee?

Dat kan je zien,meestal een staande,waar de bovenkant bol van staat.
Openmaken,en aangesloten even aan doen,e kijken.

@j0p3Y:Welkom nog op Helpmij.nl

Ik heb jou vraag een eigen plaats gegeven.Meeliften(inbreken)in een topic van iemand anders is niet toegestaan.

Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Moderator Helpmij.nl

Sorry Frank,had het zelf ook niet in de gaten.
Afgezien hiervan,wat is jouw mening,Frank?

Dat fluitend geluid,zou dat ook uit een spoel kunnen komen?
Bertus.

Laatst bewerkt:
Hallo

@ j0p3Y

Nu staat hij uit en hoor ik een zacht gepiep uit de behuizing komen (de meeste tijd wel, soms niet). Mijn ervaring is dat dit wel eens een defect onderdeel of los component kan zijn

Volgens mij is dit gepiep dat je hoort eerder de laptop die zijn batterij oplaad.

Indien je de l.i.o.n. batterij verwijdert , hoor je dit gepiep dan nog steeds???

Hier lezende komt dit vaker voor en is bakken (!) een oplossing.

Het bakken van een volledig motherboard is af te raden , daar dan alle componenten blootgesteld worden aan temperaturen waarvoor ze niet zijn berekend/gemaakt.

Ik heb reeds motherboards gezien met tientallen componenten die er af waren gevallen en elco's geexplodeerd.

Het reflowen van een g.p.u./chipset echter is meestal wel een definitieve herstelling , indien deze deftig werd uitgevoerd , deze situatie nog niet te lang heeft aangesleept, en de eigenaar nadien de heatpipe/fan wel zuiver/stofvrij houdt.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan