beeldscherm beeld loopt door elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
hallo,

mijn scherm werkt goed bij het opstarten, maar zodra je in windows komt gaat het beeld raar doen.

wie weet wat de oorzaak is???

grtz.,

henk

Doet hij dat ook in safe mode? Ik denk aan drivers voor je videokaart.

He hangmat bedankt voor je antwoord.
In veilige modus gaat het allemaal prima.

grtz.,

henk

Laatst bewerkt:
Andere driver ingezet. Nog spaghetti op schem.

grtz.,

henk

Dan graag toch wat meer info.
Welk OS gebruik je?
Welke videokaart gebruik je?
Welke monitor gebruik je?
Welke driverversie gebruik je?
Is het probleem spontaan ontstaan of na een bepaalde actie (software installeren, hardware wijzigen)?

Kortom meer info, anders blijft het koffiedik kijken.

Probleem is spontaan ontstaan.
Gebruikt:

W98SE
Vidoekaart=S3 Vision 968 PCI
Monitor=Packard Bell PB 8539V
driver=S3 Vision 968 (86c968-P)(miro Chrystal 40 sv)

henk

en je weet zeker dat het een miro crystal kaart is, want ook Diamond, Grafix Star en nog wat andere hebben deze chip gebruikt en dat scheelt wel behoorlijk in welke driver je moet hebben.

Verder kijk eens bij de eigenschappen van je beeldscherm naar de vernieuwingsfrequentie en zet die eens wat lager.

Dankje Ron,

Ga morgen de doos openen en kijken wat er echt in zit.

Tot morgen,

henk

Ron,

Ik heb de monitor aangesloten op een matrox G200 kaart en krijg hetzelfde resultaat. Zit dus niet in de videokaart. Wat kan het nog meer zijn??

grtz.,

henk

Over de monitor is weinig terug te vinden. Ik begrijp dat het een al wat oudere 14 inch is.
Omdat de monitor in veilige modus wel een goed beeld geeft ligt het (het geval doet zich dus pas voor na het laden van de drivers) of aan de drivers (die heb je uitgesloten door een andere kaart te gebruiken) of het ligt aan een, waarschijnlijk te hoge, refreshrate bij de instellingen van de videokaart.
Omdat het dus een oudere monitor betreft heb je grote kans dat de beide videokaarten standaard al een te hoge refreshrate hebben. Ook de resolutie kan te hoog zijn 640×480 moet de monitor zeker aankunnen, waarschijnlijk ook 800×600 maar daar geef ik geen garantie op.
Probeer het één en ander eens uit.

Ron,

Je hebt gelijk. Het is de refreshrate.
Bedankt voor je hulp.

grtz.,

henk:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan