Beeldscherm blijft aan tijdens bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Severd

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2013
Beste mensen, Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn WIKO Lenny 3 smartphone moet instellen, dat tijdens het bellen het scherm uitgaat? Ter voorkoming dat ik met mijn oor de apps activeer of de luidspreker ongewild aanzet. Ik heb me suf gezocht maar kan dit niet vinden op dit toestel.
Het toestel draait na twee systeemupdates op Android 8

Bedankt voor de snelle reactie, Edmoor.
Helaas kan ik de optie hier niet vinden.

Die zgn. "proximity"-sensor heeft het toestel wel maar dat wil niet zeggen dat er ook een instel-optie voor in de software aanwezig is.
Een mogelijke oplossing had kunnen zijn om bellen via 4G aan te zetten maar dit toestel is reeds zo oud dat het niet over 4G beschikt.
Ik zou afescheid nemen van dit toestel en iets moderns aanschaffen, er komen ook geen beveiligins-updates meer uit voor Android 8 dus het gebruik wordt er ook niet veiliger op...

Ik was er al bang voor Scrapheap. Toch bedankt voor de reactie. Het toestel is oud, maar niet bejaard. Telefoneren gaat uitstekend. Daar is geen 4G voor nodig, Ha,ha...
Ik ben niet zo voor internetten op zo'n klein schermpje, dat doe ik dus op de PC. Alleen als ik gebeld heb dan moet ik alles weer 'rechtzetten'.
Mogelijk weet iemand nog een truc hiervoor; ik laat het item nog even open staan. Fijne feestdagen, ook aan edmoor.

Nee, je hebt geen 4G nodig om te bellen, dat klopt maar volgend jaar gaan er al providers beginnen met het uitschakelen van 3G...
In de ons omringende landen zijn ook dat soort voornemens gaande dus dan val je uiteindelijk terug op de 2G band en of dat nou zo zaligmakend is...

Overigens internet ik ook niet op mijn mobiel maar gebruik het wel voor navigatie ( Stomstom, Google Maps ) en Whatsapp, dus gebruik wel data.

Oh, Ik heb nog een aantal GSM-'s liggen die het nog prima doen. Tabletje van de ALDI erbij en je kan weer jaren mee. Groetjes en bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan