Beeldscherm blijft zwart na Windows aanlogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sijbrand

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
M'n schoonzoon heeft (waarschijnlijk) wat zitten rommelen aan de instellingen van z'n PC waardoor het beeldscherm (na vertoning van het laadscherm van Windows XP Pro) helemaal zwart blijft. Windows start verder - voorzover hoorbaar en merkbaar aan de indicatoren op de PC - goed op maar laat niets meer zien.

In de veilige modus gebeurt bijna hetzelfde maar krijg op het zwarte scherm wel linksbovenin een knipperend balkje.

De kabels tussen PC en Monitor heb ik gecontroleerd maar dat was verder goed
want zowel in het Biosscherm (via de Del knop bereikt) als het opstartscherm van de installatieCD heb ik gewoon beeld. Herinstallatie wil ik echter vooralsnog liever niet doen want dan heb ik wat problemen met niet meer beschikbaar zijnde licentienummers van diverse software.

Alvast bedankt voor het meedenken en mogelijk aandragen van de goede oplossing.

Sijbrand

Laatst bewerkt:
Hoi, je vraag is verplaatst naar de XP-sectie. :)
Probeer eens tijdens de opstart op F8 te drukken, en kies daar voor VGA Mode.
Werkt het nu?

Als eerste poging: je krijgt wel het geavanceerde Windowsmenu waar de keus voor Veilige modus bovenin staat? Dan zou je n.l. kunnen proberen om in dat menu te kiezen voor laatste goed werkende configuratie, of zo iets. Helpt dat ook niet, probeer dan om de PC helemaal af te sluiten, dus ook de netspanning er af. Wacht dan 30 seconden voor je de PC weer inschakelt en opstart.

Je kan ook proberen om een andere video kaart erin te zetten misschien dat die daar in heeft zitten rommelen dat je bij een andere videokaart wel beeld hebt.

geen oplossingen

Helaas gaven bovenstaande reactie geen oplossing. Ik heb afgelopen dagen uiteindelijk toch maar een herinstallatie van Windows uitgevoerd en nu is er weer gewoon beeld en kan ik zien wat er wel of niet gebeurd.
Sijbrand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan