beeldscherm blijft zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
hoi

ik was vanavond bij iemand, wiens beeldscherm zwart blijft bij het opstarten.
zelfs in veilige modes komen lukt niet.
toen heb ik er een andere videokaart ingezet.
pc starte daarna netjes weer op (met beeld)
dit duurde echter maar een 10 tal seconden en daarna
ging het scherm weer uit.

wat kan hier het probleem zijn????

bvd

lg monitor
monitor ook nog geruild met andere (probleem zelfde)

pentium 3 500 mhz

instelling vernieuwingsfrequentie ?

Misschien staat de vernieuwingsfrequentie van de monitor te hoog en kan de videokaart dit niet aan.

Is maar een idee

Misschien staat de vernieuwingsfrequentie van de monitor te hoog en kan de videokaart dit niet aan.

nee dit is niet het geval, want hij is er spontaan mee begonnen.
toen wou hij opstarten in de veilige modes, maar halverwege werd scherm zwart?

kan het een kapotte processor zijn, of 1 die thermisch uitslaat?

Geplaatst door luuk2512

nee dit is niet het geval, want hij is er spontaan mee begonnen.
toen wou hij opstarten in de veilige modes, maar halverwege werd scherm zwart?

kan het een kapotte processor zijn, of 1 die thermisch uitslaat?

Welk type van LG?

Als de monitor geruild is met een andere, dan lijkt mij het probleem dus niet in de monitor te zitten, maar in de pc zelf. Ik denk dan idd aan de videokaart, OF (en dat is minder waarschijnlijk) iets met het moederbord (AGP slot).

Kun je even de exacte gegevens van de videokaart posten (merk+ type) en idd de vernieuwingsfrequentie van het beeldscherm. (Start, confischerm, beeldsscherm, instellingen, geavanceerd, onder tabblad beeldscherm)

EDIT: Dit gebeurt na 10 minuten zeg je... Doet de pc dan helemaal niets meer? Of is alleen het beeldscherm zwart?

type videokaart weet ik niet.
de andere die ik er in gezet heb, deed echter hetzelfde
(beeldscherm uit) en dat was een voodooo kaart 3dfx
vernieuwingsfrequentie weet ik niet, want ik krijg geen beeld.
ps. pc blijft wel aan!

De laatste drivers zijn wel geinstalleerd? Je kan uitvinden wat voor een soort videokaart het is met aida32. Hier te downloaden. Dan even een goede (laatste) driver er bij zoeken en dan zou het afgelopen (kunnen) zijn. Je hebt geen beeld meer, maar kan natuurlijk altijd nog in de veilige modus opstarten om het een en ander te herstellen.

Geplaatst door basvdK
De laatste drivers zijn wel geinstalleerd? Je kan uitvinden wat voor een soort videokaart het is met aida32. Hier te downloaden. Dan even een goede (laatste) driver er bij zoeken en dan zou het afgelopen (kunnen) zijn. Je hebt geen beeld meer, maar kan natuurlijk altijd nog in de veilige modus opstarten om het een en ander te herstellen.

Gaat moelijk als ie geen beeld heeft he?

Oeps

Ik had ff over het regeltje heen gelezen "kan zelfs niet in de veilige modus komen"

sorry.... :o

Maar ik begin zo langzamerhand aan het mobo te denken.. 2 videokaarten, 2 monitoren... kan bijna niet meer daar aan liggen... Aangezien de pc wel door gaat, kan het ook niet aan de temperatuur liggen (van de processor). Ik denk aan een gaar AGP slot... en dat betekend een nieuw moederbord. Maar ja... eerst alles even proberen voordat je dat aanschaft. Als ik het goed begrijp, wordt dus ook de monitor zwart in de veilige modus? Of kom je er niet in op de een of andere manier?

Kabel van beeldscherm naar videokaart ook al vervangen?

Andere testmethode: test het beeldscherm+ videokaart op een andere pc, dan weet je zeker waar het aan ligt. Krijg je daar wel beeld met deze videokaart+ beeldscherm dan is het hoogstwaarschijnlijk het mobo.

Misschien een temperatuur-probleem, maar dan moeten we de juiste systeem-gegevens eerst weten.

Geplaatst door Muurhond
Misschien een temperatuur-probleem, maar dan moeten we de juiste systeem-gegevens eerst weten.

Lijkt me sterk als ie wel blijft draaien. De meeste systemen schakelen zichzelf uit (of gaan kapot) bij een te hoge temp.

als je stekker uit video kaart treks zegt monitor dan no signal ? of helemaal niets ?
ps is pc goed geaard ?

Geplaatst door basvdK

Lijkt me sterk als ie wel blijft draaien. De meeste systemen schakelen zichzelf uit (of gaan kapot) bij een te hoge temp.

De meeste ja, maar als de CPU-Halt optie in het BIOS op Disabled staat, doet ie het niet.

Geplaatst door frogger
als je stekker uit video kaart treks zegt monitor dan no signal ? of helemaal niets ?
ps is pc goed geaard ?

jep dan geeft hij wel no signal

maar ik weet verder weinig over de specs van het systeem
pentium 3 500 mhz
videokaart stond eigenlijk niets op

Hallo

Probeer deze p.c. eens te starten d.m.v. een d.o.s. bootdiskette.

Zo schakel je in 1 klap driver , refreshrateproblemen en te hoge resolutieinstellingen uit.....

Peter

gaan we even proberen peter.
bovendien ligt mijn videokaart die ik er daar ingezet heb nog bij die mensen, en ik ben wel heel benieuwd of die het nog in mijn pc doet!!!!!

ok
even daar heen geweest.
opstartdisk erin.
pc aan.
niets daarna, althans geen scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan