Beeldscherm blijft zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apenkop1994

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2015
Beste L.s.,

Ik heb sinds een tijd mijn pc weer aangezet, maar het scherm blijft zwart. Als de pc uitstaat en de monitor aanstaat krijg ik een test scherm. Maar als ik mijn pc aanzet en de monitor gaat het lampje groen branden en dan weer oranje. Vervolgens blijft het scherm de heletijd zwart. Voorheen was er niets aan de hand en deed deze het gewoon.

Alvast bedankt!

Monitor op een andere PC proberen, werkt hij daar wel dan zit het in de PC.....
Dat je alles hoort en zien opstarten zegt niets over het moederbord zelf die miss. niet opstart.

Als de monitor op een andere pc wel gelijk goed werkt en blijft werken, dan is er nog een kans dat een of meerdere reepjes van het geheugen van je machine defect is / zijn, of bijna defect zijn. Als je op je eigen pc nog een keer beeld zou krijgen, test dan met memtest ook even het geheugen.
Waarom dit een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn? Ik heb op een van mijn voorgaande machines iets soortgelijks ervaren :
monitor ging soms niet aan en soms ook weer wel. Dit heeft maanden zo geduurd. Uiteindelijk de machine aan een uitgebreide test onderworpen en toen bleken 2 van de 4 geheugenreepjes naar de memoryhemel te zijn. Verband met de monitor? Geen flauw idee, maar na het vervangen van de geheugenreepjes was het probleem over.

Ja, dat had ik ook graag willen doen. Alleen heb ik een probleempje. Ik heb geen andere desktop, alleen nog een laptop. Zou ik de monitor hier op kunnen aansluiten of mijn laptop scherm op mijn desktop?

Lap top heeft vaak een VGA of hdmi uitgang, welke ingang zit er op die monitor?

In de videokaart configuratie kun je dan die monitor instellen als uitbreiding b.v.

Op mijn monitor zit een VGA ingang, dit is een dell monitor. Op mijn laptop zit een HDMI poort en ik geloof ook een VGA poort.

Hallo

"Ik heb sinds een tijd mijn pc weer aangezet, maar het scherm blijft zwart."

Met deze info , zou ik persoonlijk het eerst de voeding controleren.

Mocht dit een al wat gedateerde p.c./voeding zijn , en deze is langere tijd volledig spanningsloos geweest ....

Kunnen er 1 of meerdere defekte voedingscondensatoren aanwezig zijn , die moeilijk doen bij het terug opstarten van deze p.c.

De door u vermelde symptomen komen hier ook volledig mee overeen ....

Jammerlijk genoeg wordt ook hier geen vermelding gemaakt van merk/typenr/ouderdom betrokken p.c. ... (of ik heb er overheen gelezen in mijn enthousiasme om u een nuttig antwoord te geven ...)

Zo sluit je (misschien) specifieke/nuttige info uit.

Persoonlijk weet ik ook graag over wat we praten.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan