Beeldscherm communiceert niet meer met PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

FerdoV

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Goedenavond!

Kom net van mijn zus vandaan, waar ik heb geprobeerd een anti-virus programma te installeren.

Toen ik dacht dat net gedaan te hebben kon ik de serial code niet vinden, waarna ik de gratis versie van AVG heb gedownload. Zoals jullie misschien weten moet je na de installatie daarvan de PC opnieuw opstarten. Dit heb ik gedaan.

Toen ik opnieuw opstartte kreeg ik mijn achtergrondje.....en toen ineens was de verbinding tussen mijn beeldscherm en de PC weg. Je krijgt dan dus een zwart beeld en de PC wordt ook niet meer "herkend" door het beeldscherm. Hij gaat dus min of meer in de slaapstand. Na de PC een paar keer opnieuw opgestart te hebben, kreeg ik telkens geen enkele communicatie. Als het beeldscherm aanstaat en ik de PC aanzet, springt het scherm ook niet aan.

Ik heb het scherm getest op een andere PC, die functioneert goed.

Zou het kunnen zijn dat het iets softwarematigs is waardoor de communicatie niet meer functioneert? (Lijkt me niet). Wat zou er eventueel kapot kunnen zijn en wat kan ik eventueel doen om te kijken of ik het kan fixen?

Alvast hartelijk dank!

Laatst bewerkt:
Videokaart getest?
In de bios kijken wat je hebt geselcteerd: Agp of Pci.
In veilige modus starten, en de videokaart eruit gooien in apparatenbeheer.
Dan de pc normaal op starten. Nieuwe hardware wordt gevonden.
Eventueel de driver laten zoeken in de volgende map:

C:\WINDOWS\system32\drivers
Of in de map:
C:\WINDOWS\Driver Cache\i386

Laatst bewerkt:
Hoi paul,

bedankt voor je snelle reactie. ik krijg echter uberhaupt geen beeld....kan dus niks testen...

Wat nu? :mad:

heey dat is leuk ik heb het zelfde maar hoe zit dat met die pinnentjes
wand ik heb al 4 video kaarten geprobeerd maar lukt niet
ik heb een oud dingentje

help

heey dat is leuk ik heb het zelfde maar hoe zit dat met die pinnentjes
wand ik heb al 4 video kaarten geprobeerd maar lukt niet
ik heb een oud dingentje
Daar heb je zelf al een topic over lopen.
Wat je nu doet is inbreken in andermans topic, dus graag in je eigen topic verder gaan.

Hallo,

Ik ben er weer mee bezig. Sorry dat ik zo laat reageer.

Kan iemand mij vertellen of ik een videokaart zo kan loskoppelen en later ook weer probleemloos kan terugkoppelen in de huidige pc? Dan wil ik het namelijk wel gaan proberen, maar heb geen zin in 2 niet-werkende pc's :)

Hallo,

zojuist de PC opengeschroefd. Wat blijkt: er zit geen externe videokaart in, de enige die erin zit is dan degene die "on board" zit....denk ik (?). Ik probeerde zojuist de videokaart van mijn eigen PC in de PC van mijn zus te doen, maar die past (fysiek) niet. Is er verschil tussen videokaarten fysiek gezien?

Als ik deze in dat bruin ding wil schuiven, past hij simpelweg niet. het korte deel komt niet overheen, hij zou juist andersom moeten, maar dat past ook weer niet.....grrr....

Kan iemand mij hiermee helpen?

Mijn dank!

Fer

Kan iemand mij vertellen of ik een videokaart zo kan loskoppelen en later ook weer probleemloos kan terugkoppelen in de huidige pc?
Ja dat kan, alleen moeten alle twee de pc's wel dezelfde aansluitingen hebben.
Dat is aan jouw reactie te horen niet zo. Lees dit maar eens.
Misschien heeft de ene pc een AGP en de andere pc een PCI-e slot? Dat gaat dan niet passen.

Ik snap het niet zo goed. Beide aansluitingen zijn donkerbruin, maar ze lijken andersom te zitten :shocked:

Bovendien nog een 2e vraag: Stel dat de "on Board" kaart kapot is, kan ik er dan een externe in doen en doet de PC het dan weer? :confused:

Help me please...

als je zelf een videokaart erin doet moet je in de bios even de onboard op disabled zetten

je losse grafische kaart moet je je monitor op aansluiten dan en als je pc draait de bijbehorende software installeren, anders heb je oa kans dat je beeld schokkerig gaat als je scrollt op een site

maar ehm.. 2 anti virus programma;s tegelijk installeren is nooit een strak plan, die dingen moeten elkaar niet zo :) dus ik zou die 1e er gelijk afgooien weer

Dankjewel voor de reactie.

Ik snap echter nog steeds niet hoe ik op de bios kan als ik geen beeldscherm heb....:confused: ik zie niks!!!

Verder: weet iemand hoe het zit met die videokaarten. Ze zijn hetzelfde, maar dan omgedraaid. Een werkende videokaart past dus niet in deze pc omdat hij eigenlijk andersom zou moeten zijn.....snap er niks van...

Zucht...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan