Beeldscherm Dell Inspiron defekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

ryback91

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraag over mijn beeldscherm. Ik heb nu sinds 2,5 jaar een Dell Inspiron 1564, echter heb ik sinds een tijd last van gigantische lijnen/strepen/etc. in mijn beeldscherm. Zie bijgevoegde foto.

foto.jpg

Ik heb geen idee hoe en wat dit veroorzaakt. Wat ik wel weet is dat het zeer vervelend is. Zou iemand mij kunnen helpen met een oplossing?

Opmerking

- Het beeldscherm moet op een bepaalde manier gesteld worden om dit beeld weg te krijgen. Tevens is het zo dat wanneer ik mijn batterij verbindt met de
laptop hij heel erg begint te flitsen etc.

MVG

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het aan de bedrading in je laptop ligt. Als het stekkertje dat de verbinding tussen het lcd en het moederbord van je laptop los zit krijg je problemen. Of misschien is er een kabelbreuk, hoe dan ook vermoed ik dat de laptop open moet. Ik neem aan dat er geen garantie meer op de laptop zit?

Nee, we hebben de garantie 1x verlengd en is net een half jaar afgelopen. Kan je een indicatie geven hoeveel dat gaat kosten, mocht jouw vermoeden kloppen?

Hallo

Hier te koop in de E.U. :

http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-DEL...Laptop_Screens_LCD_Panels&hash=item2322ac0660

Probeer niet te kopen in U.S.A. , zo goed als altijd komen er extra "douanekosten" bij (persoonlijk ken ik niemand die nog niet tegen de lamp is gelopen).

"beeldscherm moet op een bepaalde manier gesteld worden om dit beeld weg te krijgen" --> zo goed als zeker met deze symptomen is het dit kabeltje die defekt is.

Probeer voor de zekerheid eens een extern scherm aan te sluiten --> uiteraard dient de weergave dan in orde te zijn.

Na slechts 2.5jaar reeds een dergelijk defekt is zeer snel , en niet echt normaal te noemen.

Controleer zeker of er speling zit op de scharnieren.

Indien ja , dienen deze alsook te worden vervangen , en heb je meteen de hoofdoorzaak gevonden van het voortijdig sneuvelen van dit kabeltje.

Zelf vervangen is niet zo moeilijk ... , zeker indien je geen 2 linkerhanden bezit.

Of dit laten vervangen door een kennis die hiermee ervaring heeft.

Dit laten herstellen , zal (gok ik) toch gauw +/- 100€ gaan kosten.

Er zullen zo goed als zeker wel enkele tut's te vinden zijn hoe je dit moet doen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan