beeldscherm doet erg vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

cageman

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
plaatje beeldscherm

Sinds vanochtend is er iets heel vreemds aan de hand. Het beeldscherm wordthelemaal uitgerekt, maar op de een of andere manier ziet het screenshot van hierboven er wel gewoon uit. Alle programmas zoals firefox worden weergegeven met een soort van curve erin.
Als je het scherm van firefox voor je ziet is het normaal een soort van vierkant
nu is de bovenkant ook gewoon recht maar de zijkanten zijn curves geworden.
(
een beetje dat idee.
Dit is nu bij alle programmas die ik opstart zo.

er zit dus een soort curve in en mn hele beeldscherm is uitgerekt terwijl als ik een screenshot maak het er wel gewoon goed uitziet. Ik zie nu de helft van mijn beeldscherm maar. Heb geprobeerd de breedte te veranderen, maar er gebeurde niets.

Ik heb onder apparaabeheer display drivers en monitors opnieuw geinstalleerd maar dat wou niet helpen. Nog ideeen?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het toch iets te maken heeft met de instellingen van je beeldscherm zelf (de echte knopjes.) Daar kan je dat soort dingen instellen.

je bedoelt waarschijnlijk de knopjes op mn beeldscherm.
ik kan een aantal dingen instellen, maar heb geen idee welke ik zou moeten doen.
Hier mijn instellingen:
contrast: 99
brightness: 50
h.size: 29
h.position: 50
v.size: 48
v.position:: 50
pincushion: 42
trapezoid: 50
rotation: 50
color : 3 opties ( 1,2,3)
disp.freq
hf: 59.99 khz
vf: 75.07 hz
1024x768
h.moire: 0
v.moire: 48

misschien dat u hier iets mee kunt.

edit:

ik zie dat als ik de h.size aanpas er niets gebeurd terwijl als ik dat bij de vertical.size doe hij wel veranderd.
is er misschien een andere manier om die horizontale instellingen te veranderen?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het iets met pincushion of trapezoid te maken heeft.
Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je deze opties aanpast.
Mocht dit niet helpen kan je ze weer terugzetten naar de waarden die je me net liet zien zodat we weer bij het probleem zijn. Dan kunnen we vanuit daar weer verder bedenken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Zou graag van je willen weten van welk merk en welk type je beeldscherm is en hoe oud deze is.

als ik de instellingen van trapezoid en pincushion verander gebeurd er helemaal niets.
Het beeldscherm is van ibm, ik zie E74 erop staan als dat helpt.
Hij is al aardig oud denk nu toch zon 5 jaar.

ik heb het idee dat het een beetje over is.
Die instellingen zijn er toch niet voor niets? zelfde met de horizontale instellingen die hadden ook geen effect.

Laatst bewerkt:
Weet je ook zeker dat je de laatste tijd niets aan de instellingen hebt veranderd?
Inderdaad erg vreemd dat een verandering aan de instelling geen effect heeft.
Het laatste wat je kan proberen is denk ik alle opties een keer hoger of lager zetten om te kijken of er dan iets gebeurt en de drivers van je videokaart opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan