Beeldscherm doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdeboer

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2011
Hallo, ik heb laatst voor de grap, een extra beeldscherm aangesloten. Daarna wil mijn eigen beeldscherm (acer P235) niet meer werken op mijn normale videokaart. het beeldscherm heeft daarvoor altijd goed gewerkt. Ik had hem aangesloten op DVI.
Mijn beeldscherm heeft een DVI-D aansluiting en mijn videokaart een DVI-I.
Dan zou je zeggen: sluit hem op de VGA ingang aan. maar als ik dat doe word het beeldscherm niet goed herkent, (algemeen niet PnP beeldscherm) en is de resolutie echt heel slecht. Weet iemand raad?

Mijn specificaties:

Moederbord : Acer FRS780M
Chipset : AMD 780
Processor : AMD Phenom II X4 820 @ 2800MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : AMD 760G
Harde Schijf : Western Digital WD5000AAKS-00V1A0 ATA Device (500GB)
DVD-Rom Station : ATAPI DVD A DH16AASH
Monitor Type : Acer P235H - 23 inches
Netwerkkaart : Marvell Semiconductor (Was: Galileo Technology Yukon 88E8071 PCIe Gigabit Ethernet Controller
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)

Ik als leek zou de driver van de videokaart opnieuw installeren, want misschien dat de software bepaalde dingen in een geheugen opslaat.

Ja, dat is een goede, maar ik kan nergens goede drivers vinden, heb je tips voor een goede site?

Alvast bedankt.

Ik heb een kaart van nvidia, die hebben een site waar je drivers kan downloaden, neem aan dat AMD dat ook heeft. Wijst zich meestal wel vanzelf als je éénmaal op de site bent. Maar ik garandeer niks, dacht , doe eens gooi, maar het is te proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, ik geloof dat ik een foutje heb gemaakt. Dat is de videokaart waar mijn pc nu op draait, maar de videokaart waar het om gaat is de ATI-radeon HD5670

Zat zelf ook even fout, maar dan dus naar de radeon site of ati radeon, maar dat had je zelf ook wel in de gaten neem ik aan.

Zonde om je 1920x1080 23" scherm analoog (VGA) aan te sluiten.. DVI zal veel mooier beeld geven.
Ik zou zeggen, download je nieuwe driver (Klik, maar nog niet installeren!) ga naar apparaatbeheer -> beeldschermadapters, rechtermuisknop op je videokaart -> maak je installatie van je videokaart ongedaan. Bij configuratiescherm -> programma's verwijderen -> in dat lijstje alles wat je aan ATI software hebt verwijderen (alles)
En dan je pc uitzetten. Scherm gewoon op je DVI aansluiting, dan opstarten. Dan je reeds gedownloade driver installeren. :)
Na die installatie wellicht opnieuw opstarten.

Succes!

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd wat je zei, maar als ik alle drivers heb verwijderd, en de computer opnieuw opstart, met de DVI aansluiting, heb ik nog steeds geen signaal... Ik heb de drivers nog niet geïnstalleerd, want de DVI aansluiting op mijn ATI kaart geeft gewoon helemaal geen signaal.

Ik zou het niet weten dan verder, sorry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan