Beeldscherm doet soms raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgobbo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo allemaal,

Ik ervaar de laatste tijden wat problemen met mijn computer. Om even precies te zijn is mijn computer samengesteld en heb deze een jaar geleden gekocht. Ik heb er ook een nieuw beeldscherm bij gekocht. Er zijn twee problemen die ik ervaar met mijn beeldscherm en deze zal ik hieronder even beschrijven:

- Als mijn computer uit zichzelf in slaapstand gaat (omdat ik dit heb ingesteld) en ik wil mijn computer uit slaapstand halen dan krijg ik geen beeld meer te zien. Mijn computer springt weer aan en het lampje van mijn beeldscherm blijft knipperen op stand-by. Dan moet ik mijn computer opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen. Als ik mijn computer handmatig in slaapstand zet en hem er dan uit wil halen krijg ik wel beeld! Erg vreemd vind ik dit!

- De laatste tijd loopt mijn beeldscherm af te toe vast tijdens het gamen. Ik speel dan het spel league of legends. Ik kom dan in-game terecht en dan krijg ik veel last van lag-spikes. Op het begin van de game is dit nog niet zo erg maar het wordt steeds erger totdat mijn beeld vast hangt (de muziek op de achtergrond gaat gewoon door). Na ongeveer 20 minuten in-game blijft mijn beeld vast hangen en dan krijg ik na 10seconden een foutmelding dat mijn computer opnieuw opgestart moet worden. Het gekke hieraan vind ik dat dit ook vaker voorkomt nadat mijn computer uit slaapstand komt, of als ik aan het gamen ben met YouTube aan (echter weet ik niet of dit hier iets mee te maken heeft).

Ik heb een Samsung S22D300 beeldscherm. Als jullie nog wat informatie over mijn computer nodig hebben dan zal ik dit zo snel mogelijk laten weten!

Heeft iemand hier ervaring mee gehad of iemand die weet waar deze problemen vanaf kunnen komen?

Alvast bedankt!

Hoi mcgobbo,

Probeer maar even beeldscherm op nooit uit te gaan, in te stellen en vervolgens alleen maar slaapstand te gebruiken, zou die kunnen werken :( ?

Let op ! beeldscherm moet je uit alle energiebeheer schema's uitschakelen en dat is dus ongv. op 9~/~10 punten of plekken ..

Laatst bewerkt:
Dit heb ik al zo ingesteld. Maar het liefst wil ik van alle problemen af zijn want ik zit nog steeds met probleem 2. Tijdens het gamen ervaar ik nog steeds problemen.

:confused: Och jej misschien is er wat anders aan de hand dan ? in dit geval moet ik dus passen ... :(

P.S. Kijk maar toch even of is het wat met geheugen evt. mis ?? ( ben bijna zeker .....:( maar niet voor 100% ! ) ..

Laatst bewerkt:
Goedemorgen mcgobbo

:( zie ik hier weinig reacties ....heh ...

Kijk even ( ALS je dat wil ! ) hier een te vergelijken met jouw probleem een geval, en heb begrepen dat ook opgelost is ==>> KLIK HIER !

System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

Computer name: -
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 10586
Windows dir: C:\WINDOWS
Hardware: Gigabyte Technology Co., Ltd., 970A-DS3P
CPU: AuthenticAMD AMD FX-8320E Eight-Core Processor AMD586, level: 21
8 logical processors, active mask: 255
RAM: 8554991616 bytes total

--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis

Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Thu 28-1-2016 16:33:11 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\012816-40546-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
Bugcheck code: 0xA0 (0x9, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x0, 0x0)
Error: INTERNAL_POWER_ERROR
Bug check description: This bug check indicates that the power policy manager experienced a fatal error.
This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

On Thu 28-1-2016 16:33:11 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
Bugcheck code: 0xA0 (0x9, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x0, 0x0)
Error: INTERNAL_POWER_ERROR
Bug check description: This bug check indicates that the power policy manager experienced a fatal error.
This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

On Fri 22-1-2016 00:35:33 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\012216-25531-01.dmp
This was probably caused by the following module: watchdog.sys (watchdog!WdLogEvent5_WdCriticalError+0xCD)
Bugcheck code: 0x10E (0x34, 0x3, 0x1, 0x0)
Error: VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\watchdog.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Watchdog Driver
Bug check description: This indicates that the video memory manager has encountered a condition that it is unable to recover from.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Conclusion

3 crash dumps have been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Connsider using WhoCrashed Professional which offers more detailed analysis using symbol resolution. Also configuring your system to produce a full memory dump may help you.

Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.

Er zijn conflicten bekend van Windows Defender en bepaalde video-kaart stuurprogramma's onder Win 10.
Uit de crashdumps blijkt in 2 gevallen de driver van je videokaart de boosdoener, bij de 3e wordt "watchdog.sys" aangegeven, wat onderdeel is van Windows Defender.

Heb je toevallig ook Geforce Experience geïnstalleerd..? Zo ja, verwijder dat eens, want ook dat staat erom bekend problemen te geven.
Geforce Experience is niet hetzelfde als het stuurprogramma van je videokaart, G.E. zoekt o.a. naar updates en biedt optimalisatie voor games en kun je dus, om te testen, gewoon verwijderen.
Schakel ook Defender tijdelijk uit, ook om te testen en vertel of er verbetering is..?

:D Geforce Experience is het onderdeel/ segment van driver zelf, die uiteindelijk heb je nodig om game handmatig te optimaliseren complete videokaart-driver zelf .... via GeForce updaten met een muis-klik kan je, en zeer veel meer ! Geforce Experience dus veroorzaakt nooit problemen ..
Dit is NIET goed om te verwijderen ( vooral ook sowieso als je gammer bent ! ) enz..etc.. als je die verwijdert zal je vanzelf merken wat gevolgen zijn :(

Hier heb je ook een kleine voorbeeld-uitleg over zoiets ==>> KLIK
Hier bij NVIDIA ook direct een uitleg ==>> KLIK
En veel meer rond te vinden is !

Het is ook zo dat die Geforce Experience niets met jouw probleem te maken heeft , maar die verwijderen heeft geen nut laat je zich niet ompraten dus ...:(

GeForce Experience !.jpg

Laatst bewerkt:
Oke bedankt! Maar ik heb geen nvidia maar AMD. Zou het daarom kunnen dat Geforce Experience niet goed met mijn videokaart werkt omdat ik AMD heb?

Laatst bewerkt:
:confused: He ??

Heb jij geïnstalleerde Geforce Experience ?? terwijl je AMD hebt ?? maar hoe kon je zoiets als GeForce installeren ??:shocked:
Ik heb nooit gehort dat die apart en/ of extra installeren kan ...:o dit is mij dus niet bekend ...
Hoe dan ook ALS jij AMD ( weet je zeker voor AMD ? ) hebt GeForce Experience is overbodig .... natuurlijk ....

Oke laat maar, zie ik boven AMD ...:thumb:

Laatst bewerkt:
Indien je de slaapstand niet echt nodig hebt schakel hem eens uit.
Het gereserveerde geheugen voor de slaapstand is te klein, indien je wel gebruik wil blijven van de slaapstand probeer onderstaande opdrachten.
Open die CMD wel als admin.
The error occurs because the memory of hibernation files is too small for the current memory requirements of the computer. We can do the following to increase the size of the hibernation files:

1. Click "Start".

2. In the search box, type command prompt.

3. In the search list, right click on "Command prompt", then click "Run as administrator"

4. In the command prompt, type :

powercfg /hibernate /size <size%>

<size%> refers to the percentage of Hibernation files within the total physical memory.

The default setting is 75%, Yo u can use the command to increase it to 100.

Oke ik ga dan Geforce Experience verwijderen. Toen ik de computer voor het eerst gebruikte toen ik hem in elkaar had gezet kreeg ik wat updates over videokaarten. Geforce is er op een of andere manier ook bij gekomen :S .

Verder heb ik de size vergroot naar 100%. The hiberfile size has been set to: 8554991616 bytes.

Ik heb overal op mijn computer geprobeerd te zoeken naar Geforce Experience maar ik kan niks vinden. Ik heb alleen AMD gaming evolved. Waarom krijg ik dan crashes van Geforce Experience terwijl ik dat programma helemaal niet op mijn computer heb staan. :(

Ik heb weer de crash gekregen en ik heb heel snel een foto van de melding kunnen maken. Ik was league of legends aan het spelen en toen gebeurde het weer. Mijn scherm hing vast, maar ik hoorde wel nog wat achtergrondmuziek en ik kon mijn muis bewegen. 10-15 seconde later kwam er een gek eentonig geluid voor een paar seconden en toen viel alles weg. Vervolgens kreeg ik het volgende scherm te zien: http://imgur.com/j1OsLl4

:( er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart.
Als u meer wilt weten, kunt u later online zoeken naar deze fout: VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL

screenshot: http://imgur.com/j1OsLl4

Kunnen jullie me hiermee verder helpen?

:confused: Beste allemaal

Ik heb een beetje rond gesnuffeld en meerdere keren op andere ( medelandse ! ) forums zag ik informatie
dat inderdaad ook meerdere mensen hadden ze betreffende GeForce probleem terwijl ze ook geen NVIDIA videokaart hadden ...:( dat is mijzelf absoluut ONbekend en ONverklaarbar en zoiets heb ik NOOIT gehort dat mogelijk is etc..

Ik heb gezocht op basis van TS boven aangegeven BUG check code ''0xA0 0x9, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x0, 0x0'' --- en INTERNAL_POWER_ERROR
Interessant is ook als je deze hier bugcheck code afsplits en via een welke dan ook je informatie zoekt .......:( dat je af/ en toe verschillenden andere resultaten kan krijgen ...

Er zijn meerdere soorten verklaringen voor zo bugcheck code zoals 0xFFFFFFFFC000009A maar afhankelijk is ook welke van-tevoren code ( zoals hier ! 0xA0 enz ! ) ook staat, dan is andere bedoeling met bug etc..etc..
Hier is een korte overzicht over ook deze bug dus ==>> KLIK

Ook zeer interessant om te lezen ...en misschien wat helpen kan ?? ==>> KLIK HIER !
Meerdere keren heb ik ook gezien dat die ietsjes wat met versleten videokaart te maken heeft maar ook met evt. met bepaalde fout game installatie etc.. :(

En echte oplossing voor zoiets is me raadsel en ben benieuwd ook of dat lukken zal ...:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan