Beeldscherm donkerder bij accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Polderhaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Mijn nieuwe Dell-laptop doet het uitstekend, maar het beeldscherm is donkerder zodra ik de netstroom eraf haal en hij alleen op de accu draait.

Kan ik dit veranderen?

Veelal zit er een beheerprogramma op je laptop waar je dat mee kan regelen..

En anders heb je ergens op je toetsenbord 2 toetsen waarmee je de "Brightness" hoger of lager kan zetten.. Dat zijn dan meestal zonnetjes.

Die moet je dan tegelijk indrukken met de Fn toets.
Het scheelt echter wel behoorlijk met de tijdsduur die je op de accu kunt werken.
Het beeldscherm is een grote stroomvreter.
Maar zoals Killermenace als zei: je kunt daar eigen configuraties in maken met het stroombeheerprogramma.

Als ik mijn scherm op 100% zet dan kan ik 2½ uur met mijn laptop.. als ik em op 6% zet kan ik er iets meer dan 3 uur mee.
Dus het scherm vreet stroom ja.

Wees blij dat ie dat doet, dat is 1 van de factoren wat stroom bespaard. Ik moet op FN + pijltje naar rechts drukken om hem lichter te zetten.

Een hoop laptops hebben dan ook van die leuke voorinstellingen die je kunt maken.
Op mijn Tosh kan ik bijvoorbeeld kiezen voor DVD kijken en dan bespaart hij op andere programma's en is het beeldscherm helderder en bijvoorbeeld voor geluidsopnames en dan is het beeldscherm op z'n donkerst.
Ik ben ervan overtuigd dat een Dell ook zoiets heeft.

tnx

weet je waar ik deze iegnschappen kan vinden op mijn laptop.. misschien op de zelfde plaats als bij jouw Tosh

Meestal heeft dat een naam en is het een programma.
Bij mij heet dat powersaver.
Je hebt vast wel een mooi manual bij die Dell gekregen.

AJ..

je tip over FN met de pijltjestoetsen klopte dus probleem opgelost.

Hartstikke bedankt PH

Mooi zo.
Heb je zo'n programmaatje ook al gevonden?
Erg handig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan