Beeldscherm fel wit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbond

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Na het opstarten van mijn laptop verandert de helderheid van mijn beeldscherm sterk, dat wil zeggen dat hij nog een normale helderheid heeft als hij Windows Vista opstart en het bureaublad heeft geladen.

Na enkele seconden verandert alles in zeer wit fel. Ik kan nog wel veel dingen zien maar alles is erg fel.Ik heb dit geprobeerd te veranderen door de helderheid aan te passen maar dat heeft niet veel zin want in feite blijft het beelscherm fel maar wordt het iets donkerder.(hij wordt dus niet normaal)

Ik ben er wel achtergekomen dat als ik een spel opstart bijvoorbeeld Call of Duty 1.Dat na het opstarten en ik hemweer afsluit de helderheid weer heel normaal is.De felheid van het witte scherm is dus totaal weg en alles hoort zoals het hoort.

Mijn vraag is daarom als volgt: Wat kan ik doen om dit te verhelpen ? Het is namelijk zeer vervelend om steeds via een spel je helderheid van je beeldscherm weer normaal te krijgen.

Ik heb o.a. geprobeerd om Call of Duty te verwijderen in de hoop dat het daar aan ligt maar daar ligt het niet aan want hij blijft nog steeds fel in het begin en ik heb dan helemaal geen mogelijkheid meer om de helderheid normaal te krijgen.

Als iemand mij weet te helpen dan ben ik diegene zeer dankbaar want het is erg irritant om iets te zien wat een lichte kleur al dan niet wit is . Kortom een witte tekst of lichtgekleurde afbeeldingen zijn niet meer te zien!!

Groeten Jim

Misschien is het probleem door een foute videodriver en moet je je videodriver dus eens even updaten ;)

Heb ik gedaan maar heeft niets geholpen. Blijf het wit felle scherm houden en het enige hoe ik het kan iutschakelen is door Call Of Duty op te starten en af te sluiten .. Ik heb alles al geprobeerd iemand nog suggesties?

ik vind het maar een raar probleem :confused:
kan je eens even een screenshot plaatsen van je scherm (zonder dat je een spel hebt opgestart eerst) en dan hier plaatsen om te zien of het echt wel niet gewoon aan het scherm ligt...

Had je dit trouwens al vanaf het begin van je installatie?

Nee ik heb het zeg maar na een week spelen, zonder de graphics in het spel te hebbenveranderd, krijg ikdan het witfelle scherm.
Witfelscherm bureaublad.jpg

En de enige manier hoe ik hem normaal kan krijgen is COD opstarten en afsluiten . Dus zelfs de contrastinstellingen veranderen helpt niet. Beeldscherm normaal.jpg

@14.15 Ik zie dat de twee screenshots niet veel van elkaar verschillen als je er op klikt , maar de eerst is toch echt witfel als ik op het bureaublad ben

Laatst bewerkt:
bij mij is de lichtsterkte/contrast exact hetzelfde van de 2 screenshots :confused:
Zou het niet gewoon kunnen dat het aan het beeldscherm zelf ligt de hardware dus en niets met de drivers?

Ik merk precies op dat het een toshiba is, raadpleeg anders even hun hulp/advies, misschien is het wel een meer voorkomend probleem met jouw type laptop

Ik heb gekeken op de Toshiba online-helpdesk maar er staat niets over het probleem . Als het aan mijn beeldscherm ligt en niet aan mijn videokaart. Wat kan ik dan doen om het te verhelpen òf is het verstandig er mee terug te gaan naar de winkel want het is een zeer nieuwe laptop.
Je zou toch verwachten dat hij dit spel makkelijk zou moeten draaien.

misschien nog even een test( het ligt aan jou of je deze nu wel of niet wilt uitvoeren)

Om te zien of het echt wel aan de hardware ligt kan je even herinstalleren.
Ik weet al wat je denkt, "dan ben ik al men geinstalleerde programma's en data kwijt"
Daarom zou je een volledige backup van je systeem kunnen nemen (ik gebruik norton ghost maar deze is niet gratis)en deze bijvoorbeeld op een externe harde schijf zetten.

Je herinstalleert dan, heb je het probleem niet dan moeten we het probleem waarschijnlijk ergens anders zoeken (het zal dan dus hoogstwaarschijnlijk een softwarekwestie zijn).

Je hebt het probleem dan (misschien) niet meer maar hebt waarschijnlijk niet veel zin om weer helemaal opnieuw te beginnen dus dan heb je je backup.
Deze is teruggezet in een half uurtje, een uur (hangt af van de snelheid van je laptop)

Heb je het probleem wel nog zou ik inderdaad naar de winkel teruggaan en hun om raad vragen.
Je kan ook sowiso naar de winkel gaan en om raad vragen maar ik wil niet dat je geld verliest omdat de mensen dan de winkel dan geld vragen voor het herinstalleren van vista en dergelijke en het onderzoeken waar de fout juist zou kunnen liggen moest het dan toch gewoon aan het scherm liggen.

veel succes

Oké wat je net hebt uitgelegd heb ik allemaal al eens gedaan en het klopt inderdaad dat als ik alles opnieuw installeer nadat ik de hele boel er af heb gegooid dat ik het probleem niet meer heb . Dan zal het waarschijnlijk een softwarekwestie zijn, waar ik dan moet zoeken is vraag 2. Maargoed ik ben van plan om even het spel er een tijdje af te laten en dan te kijken of de lichtsterkte niet veranderd. Is het zo dat die niet veranderd dan ligt het aan Call of Duty, en zal het op één of andere manier mijn hardware beïnvloeden. Is het zo dat hij wéér veranderd na een tijd dan ga ik ermee terug naar Toshiba om vergoeding te verhalen.

Het is niet prioriteit nummer één om het spel te spelen . Maar als het dan toch aan Call of Duty ligt dan moet ik misschien hun helpdesk raadplegen?

Bedankt voor je antwoord!!

als het aan call of duty zal liggen moet je hun helpdesk inderdaad eens raadplegen maar het kan ook zijn dat ze het niet meer ondersteunen omdat het al een ouder spel is...(om welke versie gaat het trouwens?)

maar ja, ik hoor het nog wel hé :thumb:

foutmelding toshiba labtop

hallo ik heb al 3 jaar een toshiba labtop en ik wil vanochtend een spel opstarten en ineens krijg een venstertje te zien met erin het beeldscherm stuur programma nv4__diso functioneert niet meer blablabla nou misschien een lastige vraag maar zij ner misschien mensen die hier meer van weten

alsvast bedankt.

joortje2

Het is niet netjes in een ander zijn topic een vraag te stellen. Dus zelf even een nieuwe vraag stellen met je probleem.
Daarnaast is het topic al meer dan een jaar oud.
Ik doe er een slotje op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan