Beeldscherm filmen zonder het zelf te merken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smoerel

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2007
Goedendag,

Mijn moeder heeft soms last dat er opeens dingen gebeurd zijn enzo zonder dat ze er maar iets vanaf weet...

aangezien zij de enigste is in het huis bij wie dit vrij regelmatig voorkomt heb ik haar een voorstel gedaan om een programma te zoeken welke haar beeldscherm filmt. (welke ze heeft aangenomen ;))

Nu wil ik weten of zo'n programma bestaat die gelijk met de computer opstart en opneemt zonder dat ze er last van heeft.

Groeten,
Smoerel

Lijkt mij beter dat je gewoon meekijkt wat ze doet.
soms hebben mensen erg dikke vingers ,en drukt ze twee knoppen in.
Wel raar dat het alleen bij jouw moeder is en niet bij andere personen.

Ik ken een programma dat 'filmt' in die zin dat het elke muisklik toetsaanslag een afbeelding van het beeldscherm neemt. Wel niet op te starten met windows maar wel te minimaliseren naar de systray. Helaas ben ik de naam kwijt :(

Je kan ook een spyprogramma installeren. Neemt alles op wat er gebeurt en stuurt hier automatisch een rapport van naar een vooraf ingegeven emailadres. Kan wel bij het opstarten en volledig onzichtbaar gedraaid worden. Maar is meestal niet gratis.

Maarre, wat voor "dingen" gebeuren er dan? Wellicht is er al op voorhand een verklaring te geven als het duidelijk is wat je bedoelt.

Lijkt mij beter dat je gewoon meekijkt wat ze doet.
soms hebben mensen erg dikke vingers ,en drukt ze twee knoppen in.
Wel raar dat het alleen bij jouw moeder is en niet bij andere personen.

het probleem is dat het af en toe gebeurd, en ik geen mogenlijk heb om hele dagen bij der te zitten te kijken wat ze doet.

Maar is meestal niet gratis.

dat is geen probleem :)

Maarre, wat voor "dingen" gebeuren er dan? Wellicht is er al op voorhand een verklaring te geven als het duidelijk is wat je bedoelt.

In het laatste geval was het zo dat ze een hele dag aan een documentje heeft lopen werken en dat niet ondertussen heeft opgeslagen, ze heeft de computer laten staan voor langere tijd (2 uur oid). Toen ze terug kwam stond er in het word documentje alleen nog maar een plaatje, alle tekst was weg :S
de back-up optie (of hoe het heet) van word liet alleen maar het zelfde plaatje zien

Smoerel

Ik dacht aan eblaster maar ik geloof dat het enkel het onlinegebeuren bespioneert :S

Ik zou haast zeggen, laat een verborgen webcam meelopen die op de pc gericht is. Lijkt me toch een typisch geval van practical joke. Je meldt namelijk niet of ze op de bewuste momenten ook echt ALLEEN in huis is. Ik kan me niet voorstellen dat iemand van buitenaf inbreekt om een plaatje in een Word-document te plaatsen en de tekst weg te halen. Word zelf is daar ook niet toe in staat. Mocht het met verschillende appicaties gebeuren dan kun je dat zeker uitsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan