Beeldscherm flikkerd kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bokkie14

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2005
Hallo,

Ipv mijn beeldscherm uit te schakelen na een screensaver gaat hij de kleuren laten zien. het scherm flikkert dus rood wit groen blauw en zwart.

Ik kan op internet niks vinden hier over...
Heeft iemand idee?

Groetjes Joram

Na de screensaver wordt er overgeschakeld naar een spaarstand.

Jouw beschrijving doet mij denken aan een foute communicatie. Normaal gesproken voert een monitor zo'n "testbeeld" uit als er geen signaal komt van de PC. Dit is bijvoorbeeld het geval als je de kabel losmaakt.
Het kan dus zo zijn dat jouw monitor niet op een spaarstand overschakelt, maar het signaal verliest en dit ziet als een (bijvoorbeeld) niet aangesloten kabel.

- Wat zijn het merk-type van de kabel?
- Is dit probleem er altijd al geweest?
- Zijn alle drivers (ivm ACPI) aanwezig?

Na de screensaver wordt er overgeschakeld naar een spaarstand.

Jouw beschrijving doet mij denken aan een foute communicatie. Normaal gesproken voert een monitor zo'n "testbeeld" uit als er geen signaal komt van de PC. Dit is bijvoorbeeld het geval als je de kabel losmaakt.
Het kan dus zo zijn dat jouw monitor niet op een spaarstand overschakelt, maar het signaal verliest en dit ziet als een (bijvoorbeeld) niet aangesloten kabel.

- Is dit probleem er altijd al geweest?
- Zijn alle drivers (ivm ACPI) aanwezig?

Het is idd zo dat wanneer de kabel uit het beeldscherm is deze ook flikkert
daarbij is mijn brander-driver kapot... deze heb ik uitgezet zeg maar

de kabel bevat geen tekst maar is er een van dell...

Gr Joram

Stom van me, ik bedoelde de monitor.
Dat is ook een DELL neem ik aan.

Waarom 'ie zo doet weet ik niet echt. Of het van de monitor afkomt (setting) of van de PC (in plaats van standby signaal, geen signaal) is me ook niet helemaal duidelijk.

Heb je de mogelijkheid om een andere monitor aan te sluiten, welke ook een "testbeeld" weer kan geven?

Stom van me, ik bedoelde de monitor.
Dat is ook een DELL neem ik aan.

Waarom 'ie zo doet weet ik niet echt. Of het van de monitor afkomt (setting) of van de PC (in plaats van standby signaal, geen signaal) is me ook niet helemaal duidelijk.

Heb je de mogelijkheid om een andere monitor aan te sluiten, welke ook een "testbeeld" weer kan geven?
Mijn broer heeft precies dezelfde monitor dus dan kan ik dat is proberen

als de monitor het beeldscherm weer laat flikkeren komt het door de pc dus?
en anders is de monitor zelf de oorzaak?

Dat is mogelijk.
Ik begrijp dat de monitor van je broer dit probleem nu niet heeft en wel netjes op stand-by gaat?

Het probleem moet in de pc zitten. Het is namelijk zo dat ook bij het andere beeldscherm deze gaat flikkeren en ook met een andere kabel

iemand idee?

Reset de BIOS naar default instellingen.
Controleer of alle drivers voor het moederbord en de chipset aanwezig zijn.

kijk bi jeigenschappen van deze computer > beheren> apaaraat beheer of je geen vraagtegens ziet staan en als ik jou was zou ik alle drivers er opnieuw op gooien dan.
En als je bios naar default zet , wat raak je kwijt niks toch ? alleen de bios instellingen gaan weer naar de fabriek default:p

Laatst bewerkt:
ik bedoel als ik de bios reset dan staan al mijn documenten ook niet meer op de pc tog?
Ik ga vanavond proberen zit nu op laptop

Bedankt voor de tip!

Gr Joram

dat is zo ik heb ook een dell,
maar dat moet je bij het bootscherm doen dan raak je ook alle software kwijt die erop geinstaleerd was en je register word naar ze oude staat gebrwacht

Laatst bewerkt:
je moet het als volgt doen als de pc opstart in het het bootscherm dan staat F2 en F12 bovenaan en druk je op F2 dan kom je in de bios dan herstellen naar fabrieks instellingen ( staat erbij als een optie ) Ik zal maar niet die batterij een paar minuten van je moederbord halen , ten eerste dan moet je moederbord weer wennen , kans dat je pc trager wild gaan lopen. en je garantie vald weg. Dus niet doen en je moet wat meer van pc's beter want je weet waarschijnlijk niet eens waar die batterij zit

Laatst bewerkt:
dat is zo ik heb ook een dell,
maar dat moet je bij het bootscherm doen dan raak je ook alle software kwijt die erop geinstaleerd was en je register word naar ze oude staat gebrwacht

Nee, je BIOS heeft niets van doen met Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan