Beeldscherm flikkert en Computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

freek1234567

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
36
Hallo,

Ik heb een zelf samengestelde computer die Windows 10 draait.
Zodra ik inlog op mijn account flikkert mijn beeldscherm een paar keer (heb een vermoedde dat dit aan de videokaart ligt.)
Nu is dit in principe niet zo erg maar als ik nadat mijn Computer is opgestart iets aanzet dat grafisch geheugen vereist (video bekijken, spel spelen) slaat mijn computer uit (zonder foutmelding).
Hier heb ik overigens geen last van als mijn computer ietsjes langer dan 10 minuten staat te draaien.
Ik heb al naar meerdere mogelijke gevallen gekeken: Video Drivers volledig up-to-date, Computer raakt niet oververhit en mijn beeldscherm functioneert prima.
Mijn Computer heeft een AMD Radeon HD 8470D


Groet Freek.
 
Bedankt voor reageren, ik krijg dit na de analyse

Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Sat 9-4-2016 15:10:31 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\memory.dmp
This was probably caused by the following module: Unknown (0xFFFFC0006B610198)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFC0006B610198, 0x2, 0xFFFFF8035322DDAE, 0x2)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error.
Google query: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Er staat onder andere:"A third party driver was identified as the probable root cause of this system error." zou het mogelijk kunnen zijn dat dit met MSI Afterburner te maken heeft?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mis in je verhaal, is of dit probleem vanaf de 1e dag dat je de machine in gebruik nam zich voordeed?
 
Dit probleem deed zich pas voor sinds ik Windows 10 heb geïnstalleerd. Wat mij overigens opviel is dat mijn computer op een bijna constante temperatuur van 16 tot maximaal 25 graden draait. Is dit heel appart? Want ik dacht dat computers een temperatuur van een graad of 35 draaien...Naamloos.jpg
 
De temperaturen zijn afhankelijk van de gebruikte koelers en waardes van 16 tot 25 graden lijken mij hartstikke mooi.

Als dit zich voordeed na de installatie van 10, dan zou ik idd. maar eens beginnen met het Afterburner gebeuren te neutraliseren en de waardes tot hun standaard terug te brengen.
 
Kijk eens bij eigenschappen van de beeldschermadapter/videokaart driver en kies voor stuurprogramma en bijwerken, welke opties krijg je daar?
Soms worden er windows drivers gebruikt en niet die van de graka bakker, kies een AMD driver en gebruik die, Microsoft gebruikt dezelfde maar past ze soms aan met dit soort problemen.


Drivers laten updaten uitschakelen als het werkt.
http://winsupersite.com/windows-10/stop-automatic-driver-updates-windows-10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan