beeldscherm flikkert

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkdejong

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Ik heb net een TFT scherm aangesloten op mijn PC (P4).
wat ik ook doe met de instellingen , resolutie staat goed (1680x 1040) DPI op 120. hij blijkt maar flikkeren, erg irritant. hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn ?
alvast dank voor de reacties

kan je nergens een scherm lenen of zo
flikkert het ook in veilige modus

je moet je beeldschermresolutie wat lager zetten.

helpt niet

hoezo ergens een beeldscherm lenen ?
in de veilige modus doet ie 't ook.
schermresolutie lager zetten heeft ook geen resultaat plus dat het er dan niet uitziet natuurlijk.
even wat extra info : hij begint niet meteen te flikkeren , het is meestal na ongeveer een kwartier. Nogmaals, het maakt niet uit wat ik doe, heb alles al geprobeerd, hij blijft het doen. Wat ik wel ergens op het forum heb gelezen is dat de TFT-ers gevoelig zijn voor randapparatuur ? ik heb achter het scherm een modum staan met adapter, en ook een kabeldoos liggen. Zou dat de oorzaak kunnen zijn ?

Er zijn vaak problemen met de kabel wanneer die ergens langs loopt met name de d-sub of analoge kabels. Een modem is een stoorzender van jawelste. Wat je dus zou moeten proberen is een andere opstelling. Verder werkt een TFT scherm alleen gegarandeerd op een aanbevolen resolutie en frequentie. Controleer de gebruiksaanwijzing of specificaties. Voor verdere ideeën over wat er kapot zou kunnen zijn zou je misschien kunnen zoeken op een forum van gebruikers van dit scherm. Zou het een nieuw scherm wezen, dan snel terug naar de winkel om te ruilen want dat is in de eerste dagen of weken gemakkelijker.

Laatst bewerkt:
Opgelost !

Het probleem is opgelost. Achter m'n scherm lag van alles en nog wat, van router tot een stuk of drie adapters met de nodige kabels.
aangezien ik vandaag vrij het en het toch regende heb ik de hele handel een andere plek gegeven met als resultaat dat ik nu geen hoofdpijn meer krijg van een onrustig scherm. Bedankt voor de tips !

dat is voordeel van in den bouw te werken:p

Hallo

Mits de betrokken vraag nog niet is afgesloten :

Kun je even merk/typenr/ouderdom van dit t.f.t. scherm vermelden voor de volledigheid van dit verhaal ??? (zie achterzijde scherm)

Dat een c.r.t. scherm gevoelig is voor magnetische instraling is ... logisch , maar een t.f.t. scherm ???

Peter

't gaat hier om een samsung SyncMaster223bw , hij is nog geen week oud. Heb hem nu vanaf 15.00 uur aanstaan en tot nu toe geen
problemen meer gehad , terwijl ik tot en met gisteren al na zo'n 10 minuten te maken had met een en al flikkering. Afkloppen natuurlijk , maar ik heb toch sterk de indruk dat de randapparatuur de veroorzaker was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan