Beeldscherm gaat naar zwart wit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myriamkorf

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2010
Hallo, Ik heb een probleem en ik kom er niet uit. Ik heb een HP desktop met een HP monitor. Als ik de computer opstart, heb ik alles in kleur, maar als hij eenmaal mijn achtergrond heeft geladen, springt de monitor tijdens het verder opstarten naar zwart wit.
Ik gebruik Windows Vista en ik heb een HP vs19b monitor. Doordat hij in het begin wel kleur geeft, lijkt het me niet aan de videokaart of de monitor te liggen, maar wellicht aan de instellingen. En ja, helaas houd daar mijn kennis op.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Myriam

# videokaart drivers opnieuw installeren/updaten
# andere monitor proberen kijken of het daar aanligt (soms breukje in de kabel oid)
# eventueel 'externe' videokaart eruit halen en videokaart op moederbord gebruiken (test)

Als hij het wel doet op onboard videokaart en je hebt je drivers geupdate op je 'externe' dan kun je wel vaststellen dat je videokaart het heeft begeven.

Hallo Jerro,

Dank je voor je snelle reactie.

Je opties kunnen wellicht helpen. Het breukje in de kabel lijkt me alleen niet echt waarschijnlijk, omdat hij in het begin met opstarten wel kleur geeft. Ook het bureaublad begint in kleur.
Er zit net een nieuwe videokaart in, dus ook dat lijkt me niet echt noodzakelijk.
Wellicht wel nieuwe drivers installeren of even een andere monitor testen.
Dat ga ik zeker proberen.
Ik denk persoonlijk dat het iets met instellingen is. Mijn man en ik hebben ieder een eigen account. Drie weken terug zat mijn zoon op de computer op de account van mijn man en daarna werd hij zwart wit en toen deed mijn account het nog gewoon in kleur. Gisteravond was mijn zoon op mijn account en nu is die van mij ook zwart wit. Hij zegt dat hij alleen naar zijn hotmail is geweest en naar de website van zijn school. Dus ik kan ook niet achterhalen wat hij verder gedaan heeft. Kortom, erg vreemd allemaal.
Maar ik ga de optie van een andere monitor zeker uit proberen, want dan weet ik of het aan de monitor of de pc ligt. En ik ga even onderzoeken welke videokaart er in zit en dan de drivers installeren. Maar de nieuwe videokaart is erin gezet door HP, dus ik neem eigenlijk aan dat die drivers er dan ook op staan.

Wel hartelijk dank voor je snelle reactie en ik zal je zo snel mogelijk laten weten of een andere monitor helpt.

Met vriendelijke groet,
Myriam

Je hebt ook al gecheckt in het configuratiescherm bij 'Beeldscherminstellingen', 'geavanceerde instellingen', 'kleurbeheer' en in het configuratiescherm bij 'Beeldscherminstellingen', 'kleur en vormgeving van vensters', of dáár rare dingen te zien zijn. Het feit dat de machine met kleur opstart en eenmaal in Windows op monochroom overgaat, doet m.i. eerder vermoeden dat het een Windowsinstellingsprobleem betreft.

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Ten eerste hartelijk dank voor je reactie.

Ik heb nogmaals gekeken, maar kan niets vreemds ontdekken. Maar dat wil niet zeggen dat er niets vreemds staat. Bij de geavanceerde instellingen bij kleur staat alles systeem standaard, dus dat is volgens mij niet vreemd. En verder weet ik het niet.
Ik zie niets bij de intensiteit en hij staat ook op 32 bit dus ik weet het echt niet.
Ik begrijp dat het ook moeilijk is om te helpen, terwijl je het beeld niet voor je ziet.
Maar ik weet het echt niet, maar ik denk inderdaad dat het iets met instellingen is, omdat hij eerst wel kleur is en later zwart wit wordt en omdat hij eerst bij het ene account zwart wit was en bij de andere niet. En nu bij beide.
Alleen ik weet niet wat er gebeurd is, en ik kan ook niet achterhalen wat mijn zoon verder gedaan heeft.

Groetjes Myriam

Hallo gast0225,

Ik zal het eens proberen, alleen moet ik bij vista even zoeken waar dat ook al weer zit.
Maar wel vast bedankt voor de tip.
Ik kom er op terug.

Groetjes Myriam

Conf. scherm, systeem, systeembeveiliging (dan even geduld hebben terwijl schijven worden gezocht), tot slot bijna (verticaal) midden in beeld, rechts -> systeemherstel.

Hallo gast0225,

Hartelijk dank voor je goede tip. Dit heeft perfect gewerkt en mijn kleur op beide accounts is weer terug. Echt harstikke bedankt.

Met vriendelijke groet,

Myriam

Mooi dat het weer werkt zoals het hoort te werken, jammer dat we de oorzaak niet hebben kunnen vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan