Beeldscherm gaat opeens op zwart

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Ik heb net een oude pc gekregen van kennisen van me om mee te prusten!

Ik zet hem net aan en alles gaat goed. Ook komt er beeld en windows start op. Dan gaat het beeldscherm opeens op zwart ( oranje lampje van de monitor gaat knipperen) Ik heb het ook al bij een ander beeldscherm geprobeerd maar hetzelfde effect!

Staat er mischien iets verkeerd?

Groetjes

is je videokaart nog wel goed?

Hier zat ik zelf ook al aan te twijfelen... Zou hem morgen is vervangen!

hoi,

Misschien aan de frequentie gezeten? Daar kan het ook welns door komen. Misschien te hoog gezet?

suc6
debby

Hoe verander ik dat...?

Groetjes

Geplaatst door epse
Hoe verander ik dat...?

Groetjes

In configuratiescherm bij beeldscherm-instellingen-beelscherm-geavanceerd-beeldscherm.

veel succes
deb's

Deb,s
Om de instellingen te veranderen heb je wel een werkend beeldscherm nodig, ik dacht te lezen dat de computer geen beeld geeft, ook op andere monitoren was het probleem hetzelfde.
Ik blijf toch denken aan een defecte videokaart.

Hallo

Of de reeds eerder vermelde mogelijkheden , of....

extra te controleren :

Indien er een ventilator op de betrokken videokaart is gemonteerd , werkt deze nog ?? "warmlopen chipset"

Of een andere mogelijkheid , is dat de win xx screensaver is ingeschakeld.

p.s. : Indien inderdaad de refresrate/resolutie te hoog is ingesteld , kun je eens opstarten in "veilige " modus , of ...eens opstarten d.m.v. een d.o.s. bootdisk...of d.m.v. een monitor die die hogere resolutie wel ondersteund...

Peter

Geplaatst door puppie
Deb,s
Om de instellingen te veranderen heb je wel een werkend beeldscherm nodig, ik dacht te lezen dat de computer geen beeld geeft, ook op andere monitoren was het probleem hetzelfde.
Ik blijf toch denken aan een defecte videokaart.

Ja daar heb je gelijk in maar ik dacht dat hij wel even wat kon zien.

Sorry verder weet ik het ook niet

suc6
debby

Hpi Allen

Ook ik heb dit probleem met een LCD scherm , heeft het 1½ dag heel goed gedaan. Echter dan kwamen de problemen na enkele minuten ZWART SCHERM echter alleen weer op te roepen met aan en uit knop monitor edoch weer na een paar sec weer zwart aan en uit knop en weer beeld . Lijkt wel als het scherm warm wordt dit sneeler op zwart slaat. Als de monitor een tiojdje is uit geweest dan duurt het ook iets langer voordat hij weer op zwart slaat. Video kaart is goed want andere monitors (normale) doen het gewoon goed !

Rony_Balony

Dan zou ik dat scherm maar snel gaan ruilen bij je pc boer. Dit is dus duidelijk een defect in je monitor.

mzzl.

Monitor defect ??
Dan krijg je toch helemaal geen beeld ?
nu krijg je gewoon perfect beeld en het lijkt of "energie" de monitor op een of andere manier uitschakelt.
Zou misschien naar de PC boer kunnen gaan maar die heeft alleen maar nieuwe monitors staan en die wil ik niet ik wil deze (lol)

Als een monitor defect is kun je best nog wel wat zien.
Ligt er gewoon aan wat er defect is. Ik heb net een tft scherm omgeruild deze viel ook steeds weg. bij eerste start deed ie het en na een tijdje ging ie uit. Pc weer opstarten en hij deed het weer en zo ging dit de gehele dag door.
Had alles al eens vervangen in de pc maar niks hielp, resultaat monitor defect, waarschijnlijk voeding, maar ik kreeg zo een nieuwe mee. Schermpie was nog geen vier weken oud.

suc6.

Was inderdaad een defecte monitor de voeding was stuk
Monitor is vervangen

Thnx voor jullie berichten wel wat laat maar ja beter laat dan nooit he !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan