Beeldscherm gaat soms niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

janntempel

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
25
Dag mensen,

Ik heb een Samsung Syncmaster 933HD. Wil het beeldscherm soms niet meer opstarten. Hij gaat gewoon niet aan. Normaal wanneer die aangaat krijg ik een geluidje en gaat er een lampje branden maar nu niks.. Heel soms wil die wel aan en dan doet hij het ook goed. Soms geeft ie ook alleen maar wat vage flitsen. Iemand enig idee? Heb al meerder kabels geprobeerd.

Groeten,

Jan
 
Kan het zijn dat de monitor te koud is? Ik heb het idee dat wanneer ik de verwarming een tijdje aan heb hij het wel doet.
 
Nee hoor, monitoren hebben het niet zo snel koud ;-)

Denk eerder dat je videokaart problemen geeft.
Je zal dus op zoek moeten gaan en zaken uitsluiten en een goed begin is het scherm eens op een andere PC aan te sluiten.
 
Hallo

Je vermeld geen ouderdom van dit scherm ....

Alle door u genoemde symptomen , zijn deze van een defekte/versleten voeding.

Meestal zijn de voedingscondensatoren uitgedroogd. (rimpel op de interne voedingsspanningen)

Deze vervangen is de enige remedie.

Indien dit fenomeen zich nog niet (te) lang voor doet , zal dit probleem zo goed als zeker hiermee zijn verholpen.

Kostprijs aan onderdelen +/- 11 €.

Indien je dit laat uitvoeren , rekend men meestal 1/10 van de aankoopprijs v/h scherm...

Peter
 
Indien dit fenomeen zich nog niet (te) lang voor doet , zal dit probleem zo goed als zeker hiermee zijn verholpen.


Peter

Ik moet het dus zo snel mogelijk gaan verhelpen anders kan het de rest van de monitor gaan aantasten?
 
Sorry peter overbodige vraag zie ik nu.

Ik zie dat je al meer mensen met dit probleem hebt geholpen en heb die posts even doorgelezen. Heb je enig idee welke voedingscondensatoren ik moet hebben en waar ik deze kan bestellen? Ik ken wel iemand die ze waarschijnlijk voor me kan vervangen.
 
Nee hoor, monitoren hebben het niet zo snel koud ;-)

Denk eerder dat je videokaart problemen geeft.
Je zal dus op zoek moeten gaan en zaken uitsluiten en een goed begin is het scherm eens op een andere PC aan te sluiten.

Ik denk dat het de defecte voedingscondensatoren zijn die Peter noemt. Mijn videokaart is gloednieuw en werkt prima op mijn tv en andere monitor.

toch bedankt! :)
 
Hallo

hier te bestellen ....

http://www.dickbest.nl/

"Heb je enig idee welke voedingscondensatoren ik moet hebben" ---> geen idee ... dit model heb ik nog niet onder handen gehad.

Koop low e.s.r. high temp. 105°C modellen.

Indien er b.v.b. 16V exemplaren zijn gemonteerd , en je hebt de plaats , monteer er dan van 25V , uiteraard dezelfde capaciteit.

Post anders eens een paar duidelijke foto's van het geopende scherm (print zichtbaar uiteraard ...)


"Ik moet het dus zo snel mogelijk gaan verhelpen anders kan het de rest van de monitor gaan aantasten? "

Heb hier al t.f.t. schermen gehad , met slechts 1 defekte condensator die uiteindelijk onherstelbaar waren.

Het antwoord is dus JA.

Peter
 
2012-10-11 16.06.01.jpg

geen flauw idee hoe ik die achterkant eraf haal, wat rond gegoogled maar kan er ook niets over vinden. Een van jullie een idee? Wat denk je dat het kost als ik het laat doen bij een reparateur? (al gebeld met reparateur kosten zullen rond de 90 euro zijn)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan