beeldscherm gaat uit en aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Na het installeren van de nieuwste driver voor mijn videokaart gebeurt er iets raars. Bij het wisselen van gebruiker wordt na het aanklikken van de gewenste gebruiker eerst het beeldscherm uitgeschakeld om direct daarop weer aan te gaan. Nu is dit geen onoverkomelijk probleem maar het lijkt mij niet echt bevordelijk voor de levensduur van het scherm. Hoe los ik dit op?

Misschien hebben de verschillende gebruikers, verschillende beeldschermresoluties ????

Limbo

Ik heb nieuwe drivers geïnstalleerd omdat bij GTA San Andreas verschillende missies uitvielen. Na de directX versnelling naar Standaard terug gezet te hebben ging dit al veel beter maar nog niet 100 %, vandaar dat ik toen de nieuwste drivers heb geïnstalleerd voor mijn ATI Radeon 9800 Pro (350R)
Voor de nieuwste drivers was er niets aan de hand. Nu komt zodra een gebruiker is aangeklikt eerst het zwarte scherm met daarin het beeld van een pc en een beeldscherm met een kruis ertussen dus uitgeschakeld, direct daarna komt het bureaublad van de gebruiker.

Inmiddels de nieuwste drivers weer verwijderd. Het probleem met het beeldscherm is opgelost, of GTA het nog goed doet weet ik nog niet. Maar is het niet beter om de laatste drivers te hebben i.p.v. oudere?

Laatst bewerkt:
Inderdaad kun je de nieuwste drivers installeren.
Installeer deze voor iedere gebruiker in je windowsomgeving, omdat de drivers zich blijkbaar per gebruiker instelt.

Als je windows in de veilige modus opstart en inlogt als administrator en daar ook de drivers installeert, zal je beeldscherm niet meer uit en aan gaan bij het wisselen van gebruikers.

Succes!
:thumb:

Bij alle gebruikers stond het allemaal hetzelfde ingesteld dus lijkt mij niet dat het nodig is om dat voor een ieder apart te doen. Bij iedereen stond ook het nieuwe logo na de drivers geïnstalleerd te hebben.
Met de oude drivers blijft het spel het nu ook goed doen en het beeldscherm gaat niet meer uit. Dus voorlopig hou ik alles nog maar even maar bij het oude.
Mochten er alsnog problemen optreden kan ik het altijd nog proberen voor een ieder apart alsook voor de administrator.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan