Beeldscherm gaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierdjohn

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Enkele maanden geleden ging mijn LG E2260 voor het eerst uit zichzelf uit tijdens het spelen van de game L.A. Noire. Er kwam een melding met daarin de tekst: ''D-Sub Power Saving Mode''. Daarna ging de aan/uit-led van het beeldscherm van blauw (aan) naar rood (uit).

Het gebeurde toen sporadisch, nu gaat het scherm inmiddels elke dag wel uit. Vaak is het zo dat ik hem daarna niet meer aan krijg. Ik druk de pc dan met de aan/uit-knop van de pc uit en vervolgens weer aan. Bij het opstarten krijg ik dus weer de D-Sub Power Saving Mode te zien, waarna het scherm uit gaat.

Om het scherm weer aan te krijgen moet ik vaak 2x op de reset knop drukken, maar dan kan het scherm na een poosje ook weer gewoon uit gaan.

Opvallend is dat wanneer het scherm het wel doet , de explorer.exe het regelmatig niet doet. Dus kan ik weer de computer opnieuw opstarten

Op het moment van typen van deze tekst is hij ook 2x even (5 sec.) uitgevallen, maar niet permanent.

Wanneer de explorer.exe het niet doet krijg ik de melding: 1 programma moet nog worden afgesloten: explorer.exe->ok. Daarna een venster met de tekst: ''De opties voor beveiliging en afsluiting zijn niet weergegeven. Druk op Esc of start de computer opnieuw op m.b.v. de aan-/uitknop als het besturingssysteem niet reageert.

Mijn vraag: Hoe is dit probleem op te lossen, en ligt het aan de pc of aan mijn beeldscherm? (Er is nog garantie op beide)

Mijn configuratie:

Processor: AMD Athlon II X4 640 (4CPUs), 3.0 Ghz.
Geheugen: 8192 MB RAM
Grafische kaart: ATI Radeon HD 6700
Moederbord: Asus M5A 78L-M USB 3

Ik heb eenzelfde soort probleem gehad met een LG Flatron W22 nog iets, nooit erachter gekomen waar het probleem nou aan lag, maar na een telefoontje naar LG had ik 3 dagen later een W2452V ter vervanging :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan