Beeldscherm geeft een bibberend beeld na plaatsing op videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutcherGames

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2015
Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik mijn beeldscherm aangesloten op mijn NVIDIA geforce GTX 960 nu ondervind ik wat probleempjes namelijk hetvolgende

----
https://youtu.be/uby3XYmh_Tw
(Ik heb minecraft gepakt omdat het daarin het duidelijkst te zien was)
Je ziet een streep door het beeld als je met je muis beweegt
----

Frequentie staat op 60Hz (hoogst) En verder weet ik niet wat het zou kunnen zijn weten jullie misschien iets

En daarvoor zat het beeldscherm op (welke kaart)?
Zijn de nieuwste drivers voor de Nvidia geïnstallerd?
Met wat voor kabel / aansluiting is de monitor aan de videokaart bevestigd en hoe was dat daarvoor?

Hiervoor zat hij op het moederbord gewoon (Gigabyte Technology Co., Ltd. H81M-S2H)
De nieuwste drivers zijn zeker geinstalleerd
En het beeldscherm heeft altijd al aangelosten gezeten met een HDMI kabel

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het beeldscherm terug op de onboard kaart aansluit, dan heb je het probleem niet?
Heb je dit probleem alleen met spelletjes, of met elk beeld in welk programma dan ook?
Wat voor voeding (merk) en / wattage zit er in het systeem?

Laatst bewerkt:
Nee onboard heb ik dat niet
En het is met alles vooral met games en youtube filmpjes

Oke die 3e was later toegevoegd maar goed de voeding ik heb werkelijk geen idee ook niet hoe je dat kan zien.

Later toegevoegd ja, maar wel in de quote die je in bericht 5 plaatste... ;) Trouwens, als je antwoordt, moet je niet quoten, maar gewoon 'reageer op bericht' klikken.
Kap van de case af en op de sticker kijken.

Laatst bewerkt:
Dat weet ik niet, misschien is het er wel ingeslagen. Je kunt toch wel iets van een merk, type en een getal met de letter(s) W / Watt aflezen (ergens op het ding)?

Als jij niks ziet dan houdt het op. Terug naar de logica.
Als je monitor onboard aansluit is alles goed.
Verder is het e.e.a. ook goed als je de machine normaal gebruikt. Probleem doet zich voor als er grafische toepassingen worden gedraaid, ic. youtube en games. Dan is er imho slechts 1 mogelijke oorzaak en da's de voeding. Aan de andere kant is dat ook ergens wat onwaarschijnlijker, want van 'slechts' een youtubefilmpje zou de voeding niet 'overstuur'' kunnen / hoeven te raken. Kortom, behoudens een voedingsprobleem zou ik het even niet weten.

In het bios zijn de graphics onboard uitgeschakeld?

Laatst bewerkt:
Nee in de bios is dit niet uitgeschakeld aangezien ik 2 schermen heb waarvan er maar 1 op de videokaart zit

Ik sluit me bij gast0225 aan en verdenk ook de voeding.
Een voeding waar niks op staat, glanzend zwart en niet modulair is , is uiterst verdacht en hoogstwaarschijnlijk een Chinees prul-fabrikaat met een rendement van 50 - 60% , danwel te weinig vermogen.
Het lijkt mij een voeding die bij de behuizing geleverd wordt en dat is in 8 van de 10 gevallen foute boel voor een game-systeem.
Ik zou als eerste een andere voeding proberen....:rolleyes:

Het is zeker geen "chinees prul ding" aangezien hij apart is gemodified toen ik heel de PC kocht bij gamepc-samenstellen.nl

Ik heb trouwens op de site gekeken (wat is me later bedacht) en hij is 600W 80+ ultra stil staat er ;)

Hoi,

Overhet algemeen worden de merken en types wel op de voedingen geplaatst dus dat is toch wel een beetje prul;) misschien als er een mogelijkheid is om een andere voeding te proberen.

Hoi,

Maar geen merk zo te zien maar is de mogelijkheid er om een andere voeding te proberen?

Laatst bewerkt:
Ja, dat zijn de voedingen die je hier koopt allemaal, dat is de netspanning, dat zegt niks over het vermogen en hoe dat vermogen is verdeeld over de verschillende rails ( 3,3V, 5V en 1 of meerdere 12V rails )...

Rails? Of bedoel je relais..
Het vermogen heb ik al gezegd...
600W nogmaals maar aangezien dat de netspanning ook werd gevraagd denk ik van he ik geef even antwoord 200-240 VAC maar het ligt helemaal niet aan de voeding die is namelijk gewoon goed ik moest gewoon een ding in de instellingen aanpassen nu is het weg en werkt het gewoon goed... Op dezelfde voeding!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan