Beeldscherm geeft geen rood meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilfried070718

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
Hallo,

Sinds enkele dagen geeft mijn beeldscherm geen rood meer door en wordt het nog slechts opgebouwd uit geel en blauw.

Het is geen beeldschermprobleem, want als ik het aansluit op een andere PC dan doet hij het prima.

Het is geen probleem van de videokaart want die heb ik ook al vervangen.

Het is geen probleem met het slot want de ene kaart was een AGP en de ander een PCI.

En nu weet ik het ook niet meer.

Wie kan me helpen?

Alsvast hartelijk bedankt voor jullie reactie

Wilfried

:confused:

Laatst bewerkt:
dus je hebt maar twee primaire kleuren geen rood .
misschien is de inkt van het rood op :D
ik denk dat het AGP slot kapot is .
het is een warrig verhaal wat je probeert te vertellen

Heb je al gekeken rond je beeldscherm of daar een magnetiesveld van mobiel of speakerboxen een probleem geeft.

Laatst bewerkt:
Kijk even naar de aansluitkabel of er geen pinnetjes verwrongen zijn. Is het een CRT of TFT scherm?

Beste Ultraplex,

Ik heb al een andere kaart in een ander slot gepobeerd, maar dat helpt ook niet.

Beste Humpe,

Wanneer ik het scherm op dezelfde plaats aan een andere pc aansluit is er geen probleem met de kleuren.

Beste vanzwam,

Door dat ik al een andere kaart gestoken heb en dat niet helpt en het wel werkt met dezelfde kabel aan een andere computer kan het dat ook niet zijn. Het is een tft

Bedank voor jullie reacties

Wilfried

Tja, tft goed, kabel goed, videokaarten goed, alles goed = geen probleem dus.:)

Maare, wat overblijft VESA driver van de bios, maar dan zou je alleen rood missen bij het booten, videokaartdrivers, maar dan zou je alleen rood missen bij een AGP kaart en als die drivers werken, kleurinstellingen, idem dito.

Ook al een opgestart via F5 of F8 en voor VGA modus kiezen, geprobeerd?, of in veilige modus?

Lijkt toch wel een onderdeel van de driver die roet in het eten gooit.

Beste Pier,

De drivers kunnen ook de oorzaak niet zijn, want ik heb het zo wel met windows als met linux.

mvg

Wilfried

De driver voor de VESA zit ingebakken in de bios, en ook in de bios van de grafische kaart, maar die was al gewisseld:rolleyes:

Op de vraag of je het ook met booten hebt, zie ik geen antwoord.

Je kunt je bios flashen wat niet zonder risico is, denkelijk is het VESA deel in de bios corrupt.

Thanks, ik ga eerst nog wat opzoek werk verrichten alvorens ik dat doe, want als ik het goed begrijp is als dat mislijkt mijn moederbord volledig naar de knoppen.

ik heb een site gevonden die een flash heeft voor mijn bios "www.esupport.com" heeft iemand ervaring met deze site?

Nu weet ik het helemaal niet meer.
Ik heb mijn bios geflashed zonder enig probleem maar ook zonder enig resultaat.

wat kan ik nu nog doen?

En een ander scherm aan je computer? maakt dat wat uit? Aan de eerste videokaart welteverstaan.

Nee, sorry maakt waarschijnlijk ook niet uit, niet helemaal goed gelezen.

Laatst bewerkt:
om de vraag definitief af te sluiten.
ik heb het rood er nooit meer doorgekregen.
ik heb de pc nog een tijdje als NAS (freenas) gebruikt.
intussen is hij waardig heengegaan. (recyclage xcentrum) :D

Na ruim 5 jaar hoef je niet meer te reageren, ook al is het je eigen topic. Oude topics mogen met rust gelaten worden. Ik sluit deze nu dan ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan