Beeldscherm geeft geen signaal bij nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaphneV

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Gisteren heb ik via SiComputers een nieuwe pc gekregen.
Ik had nog een beeldscherm dat het prima deed met de oude pc, maar hier geeft hij aan dat er geen signaal is terwijl de pc wel aangaat. Ook zijn de kabels aangesloten.
Kan iemand mij helpen?
Hieronder een foto van het beeldscherm en foto achterkant pc met de kabel.

image.jpg
image.jpg

Hoi,

Ik weet niet of het helemaal klopt wat ik zeg maar er zit een dvi aansluiting op de videokaart zou deze niet standaard gebruikt worden geen verloopstekkertje van dvi naar vga om te proberen

Inderdaad. Als je niet zo'n verloopstekker hebt kun je kijken of je in het BIOS de VGA poort als standaard in kunt stellen. Dat zou nu op de DVI poort kunnen staan.

Oké. Kan ik ook bij het BIOS komen als het beeldscherm niets doet?
Anders zal ik voor zo'n verloopstekker kijken.

Dom van mij. Uiteraard kan je daar dan niet komen :o
Zo'n stekker wordt vaan bij een videokaart meegeleverd. Maar omdat deze onboard is kan het best zijn dat die niet meegekomen is.

Je hebt inderdaad een losse videokaart, dus daar moet je hoofdbeeldscherm ook op aangesloten worden. Dan zal je of een DVI-kabel of een verloopkabeltje nodig hebben zoals al eerder geopperd ;)

Het is heel slecht te zien op de foto, maar je lijkt ook een losse videokaart in de pc te hebben zitten. Met nadruk op "lijkt" , nogmaals is slecht te zien.
Als het wel zo is, daar op aansluiten, dan moet je op zeker beeld hebben, want dan staat de onboard waar je nu op aangesloten zit automatisch uitgeschakeld en heb je dus geen beeld.

Hoi,

Maar dan is z'n verloopstekkertje zekers nodig zo te zien

@ Jack: dat is geen lijkt meer hoor, daar zit gewoon een losse videokaart in ;)

Bedankt voor alle tips. Nog even paar korte vragen.
Neem aan dat de videokaart direct onder de aansluitingen voor koptelefoon etc zit?
Waar kan ik het beste zo'n kabel kopen en hoe ziet die eruit?

Het makkelijkste voor jou, is denk ik, een verloopstukje van DVI --> VGA. Is dat niet meegeleverd bij je computer toevallig?
Adapter_DVI_to_VGA.jpg

Hoi,

Zo als deze ziet een verloop eruit en ja zitten onder de koptelefoon aansluiting de zwarte ingangen.
Lekker duidelijke foto :D

Laatst bewerkt:
Oké allerlaatste vraag en dan wens ik jullie allemaal alvast een gelukkig nieuw jaar.
Moet ik een dvi-a , dvi-d of een dvi-i hebben? Een dvi-i leek mij het meest logische, maar ik wil het toch even zeker weten.

Hoi,

Ja dvi-i is inderdaad wel de meest voorkomende hier kan je het verschil bekijken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan