Beeldscherm geeft meteen zwart beeld met tekst 'geen signaal' daarna blijft hij zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brigitted

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2010
Helppp! word gek hier, heb geen verstand van computers als het gaat om de hardware in de systeemkast en dergelijke. Ik heb mijn computer vanmorgen verplaatst, zonder te laten vallen of iets dergelijks en toen alle stekkers opnieuw aangesloten en hij deed het prima. Hij pakte enkel mijn internet nog niet dus ik startte hem opnieuw op. Alleen toen hij daarna weer aanging kreeg ik alleen maar een zwart beeld met heel even de tekst: 'geen signaal'. Ik ben nu al 3 uur bezig met hem opnieuw opstarten en alle stekkers gewisseld, opnieuw erin gedaan etc etc. Niks werkt, hij blijft geen signaal geven. Ook heb ik mijn televisie scherm erop aangesloten maar die geeft hetzelfde bericht, geen signaal. Wat nu? Verder werkt alles goed, hij maakt dezelfde opstart geluiden, piepjes, alle lampjes branden normaal en de ventilatoren draaien gewoon. Heb de kast inmiddels open maar de binnenkant is chinees voor mij. Iemand die me kan uitleggen hoe ik dingen reset, ik heb veel gelezen over een jumper, videokaart etc etc. Ik zal mijn specs hieronder even neerzetten. Please help me mijn computer redden want al mijn werk staat erop!!! En moest aan de slag vandaag:s

Dit is wat ik weet over de specs:
Acer Aspire M1641
NVIDIA GeForce 9500GS up to 1919MB
Windows Vista
Intel Pentium Dual Core inside / E2200
4GB DDR2 memory
640 GB hdd

Op internet kan ik mijn computer wel vinden maar kloppen de specs totaal niet, dus dit is wat ik kan aflezen van de systeemkast. Verder weet ik alleen hoe ik alle details kan vinden als mijn computer werkt:p haha. Oke ik hoor het wel. Ow en als je met termen aan komt zetten, gebruik foto's want ik weet alleen hoe de ventilatoren eruit zien en ik denk ook de videokaart, thats it:p

Hmm.. als de PC opstart.. druk dan is een paar keer op Delete, dan kom je in het BIOS.. heb je dan wel beeld?

toets delete

Nee er gebeurt niks. Ik zal het even kort proberen uit te leggen wat ik zie.

Beeldscherm staat uit voordat ik de systeemkast aanzet --> dan krijg ik eerst heel groot acer in beeld, zoals normaal, en daarna een balkje met daarin geen signaal en die verdwijnt vrijwel meteen, krijg dan weer zwart scherm zo lang als ik de scherm aanhoud. doe ik de scherm aan en uit, dan krijg ik weer acer in beeld en daarna geen signaal. Das alles wat hij nu doet.

beeldscherm staat aan voordat ik de systeemkast aanzet --> dan krijg ik helemaal niks, hij blijft zwart. Pas als ik hem aan en uit zet krijg ik tekst op mijn beeldscherm van geen signaal.

Dus ik kan drukken op knopjes wat ik wil, maakt geen verschil voor wat mijn beeldscherm laat zien. En het ging ook zo plotseling. Heb vorige week wel eens gehad dat ie dat kort zei, geen signaal, maar verdween ook weer meteen. Nu doet hij echt niks meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan