Beeldscherm hapert, bevriest, tript

Status
Niet open voor verdere reacties.

Azemmel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2016
Hallo allemaal,

Mijn laptop beeldscherm hapert vaak, bevriest soms en tript in het algemeen.

Het vreemde ervan is dat ik zodra ik de laptopadapter insteek, de problemen grotendeels verholpen lijken te zijn, hij trilt dan enkel nog.
Hetzelfde gebeurt als ik een webpagina open, het gaat dan van een compeet trippend bureaublad beeldscherm naar een licht trillent beeldscherm.

De enige tijdelijke oplossing die ik heb voor dit probleem is het compleet uitklappen van het scherm en er tikken tegen geven. Waarschijnlijk niet goed voor mijn laptop maar ik kan er ook niks aan doen dat ik computertechnisch gehandicapt ben.

Graag hoor ik van jullie.

1. Hoe oud is de laptop? m.a.w. is er nog garantie? Ik denk het niet want je hebt het over dat er geen hdmi is. Anders opsturen dat ding.

2. Geen garantie?
Ik denk dat het met een los contact te verklaren is. Als je er tikken tegen geeft doet hij het weer.
Schroef de rand/bezel van het scherm los en maak hem open.
Haal de draden aan de stekkers los en maak ze weer vast. Maak ze desnoods met een wattenstaafje (nog beter zeem leer) schoon voordat je ze insteekt.
Eventuele losse contacten zijn zo te verhelpen.
Wellicht doet hij het weer goed.

Laatst bewerkt:
Het klinkt, zoals hierboven al vermeld, als een slecht / loszittend contact maar zou eventueel ook nog veroorzaakt kunnen worden door de flatcable die van het moederbord, door het scharnier, naar het scherm loopt.
Deze zijn ook relatief eenvoudig zelf te vervangen ( genoeg video's op JijBuis ) en niet al te duur..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan