Beeldscherm hapert na 1 minuut standby

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEEE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEEE

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Beste Helpmij-ers

Ik heb sinds kort een probleem met mijn computer en vindt niet onmiddellijk de oorzaak:

Als ik mijn computer voor ongeveer 1 minuut inactief laat gaat mijn beeldscherm erg haperen. Dit valt vooral op bij het afspelen van films (in fullscreen). Het heeft echter niets te maken met het weergeven in fullscreen of het weergeven van films. Zoals je weet heeft Windows 8 'live tiles' en deze gaan ook lichtjes haperen na ongeveer een minuut alhoewel dat niet zo duidelijk is al bij het afspelen van een film. Je kan dus wel zeggen dat mijn gehele beeld hapert.
(Zeer vervelend als je een film afspeelt aangezien je dan wel degelijk je computer 'inactief' laat worden...)

Ik ben er zo goed als zeker van dat het geen probleem is met dat driver(s) want deze zijn up-to-date. Een hardware probleem* lijkt het me ook niet onmiddellijk aangezien mijn laptop pas nieuw is.
Ik denk dat het eerder aan het 'energiebesparingsinstelling' ligt of ergens een kleine instelling maar ik kan maar niet vinden welke dit zou kunnen zijn.

Is er iemand dat mij kan helpen of een idee heeft?

Alvast bedankt!
BEEE
ps: Het is een Acer Aspire V3 laptop
* Ik weet dat ik dit bericht bij hardware > Beeldscherm plaats maar vindt nergens anders een relatief logische plaats om het te posten

Waarschijnlijk heb je nog garantie. Ik heb zelf ook een acer laptop en daar kwamen er balken over me scherm of flikkerde het soms ( vage problemen )
Toen kwam er een monteur en die heeft mijn grafische kaart en het beeldscherm vervangen. Toen was het probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan