Beeldscherm heel erg donker!

Status
Niet open voor verdere reacties.

iCarl0o

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Goedenavond iedereen,

Mijn broer heeft en Viewsonic beeldscherm van zijn werk meegekregen (niet nieuw) en heeft die aan mij gegeven. Nu is het scherm Heel en dan ook echt Heel erg donker. Dit is het beeldscherm:
CAM00291.jpg

Ik heb meerdere dingen geprobeerd:
- Ander stopcontact
- D Sub aansluiting (PC)
- HDMI aansluiting (TV en Mede8er)

Als je goed kijkt dan zie je wel dat er beeld is maar zoals al gezegd is het heel erg donker.
De knoppen op het beeldscherm zijn ook beperkt. Er zit een aan/uit knop op; aansluiting 1 en 2; pijltje omhoog en een pijltje omlaag.
Misschien moet ik dus de helderheid van het beeldscherm omhoog zetten maar ik heb geen idee hoe.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? of is het scherm gewoon stuk?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Vanaf bladzijde 8 in de Nederlandse handleiding wordt beschreven hoe je de helderheid etc. aanpast.
Klik in de link even op 'downloads' en vervolgens onder 'user guides' op 'more languages' en kies voor 'Dutch'.

Laatst bewerkt:
Zoals op de foto te zien is kijk je tegen de achterkant van het scherm. Kijk eens aan de andere kant. :) :) :)

Ik vermoed dat helderheid instellen niet helpt, maar dat de backlight defect is. Bij een LCD scherm heb je namelijk licht van achteren nodig om beeld te kunnen zien.

Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik heb de instellingen gevonden en het kleurenschema op sRGB gezet. Er is nu wel zichtbaar beeld maar nog steeds wel aan de donkere kant (zowel bij Pc als Mede8er).
CAM00295.jpg CAM00296.jpg
Links de Viewsonic en rechts het goede beeldscherm.
Hopelijk krijgen jullie een beeld van hoe donker het beeldscherm is.

Als de backlight defect is, kan het scherm dan überhaupt nog wel licht geven? Zoals je ziet op de foto kan je nu na het wijzigen van de instellingen wel redelijk zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan