Beeldscherm helemaal veranderd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zhou
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zhou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Beste,

Gisteravond toen ik op mijn laptop bezig was sloot het opeens alles af, zonder dat ik ergens op had gedrukt.
Vanochtend toen ik de laptop op heb gestart was de resolutie veel slechter geworden, de letters en het beeldscherm zijn ook helemaal uitgerekt en de kleuren van de laptop kan je amper onderscheiden. Ik heb zelf totaal geen verstand van laptop/computers, dus ik hoop dat iemand mij hier bij kan helpen. Ik heb windows Vista, in dit berichtje heb ik nog een paar bijlages toegevoegd zodat jullie kunnen zien hoe het er bij mij uitziet...

Hopelijk is het iets kleins en kan het worden opgelost.

MVG,
Z. Chen

Bijlagen

• beeldscherm.jpg
    beeldscherm.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 66
  • beeldscherm2.jpg
    beeldscherm2.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 53
Ga naar het Configuratiescherm, druk op Beeldscherm, en verander het kleurenschema. Die staat waarschijnlijk op 256 kleuren ofzo :shocked::shocked:

Of begin eerst eens met systeemherstel.
Waar dat zit vogel je uit door op start te klikken, en systeemherstel te typen. Bovenaan in hetzelfde menu klik je erop, en ziedaar, je hebt de mogelijkheid om hem naar een eerdere datum te zetten.

Hallo,

Bedankt voor jullie hele snelle reactie!

Ik heb net geprobeerd dat systeemherstel te doen, (stond 1 tijdstip, net voordat het gebeurde)
dus die had ik aangeklikt, maar is helaas niet gelukt. Er stond toen ik de laptop opstartte, systeemherstel niet gelukt, vanwege een onbekend probleem... :(

En Ultraware, ik voel me behoorlijk dom nu.. maar als ik naar configuratiescherm ga, waar moet dat precies staan om het te kunnen veranderen? Want sommige dingen kan ik ook niet lezen omdat het helemaal zwart is..

Update:

Ik ging net naar configuratiescherm, en toen naar NVIDIA-configuratiescherm, weet niet precies wat dat is.. maar ik heb toen de kleurkwaliteit naar 32bit veranderd (wat is beter, 16 of 32 voor een laptop?) en de resolutie naar 1280x800 gedaan, nu geven de kleuren weer normaal weer, maar weet niet of dit de juiste instelling is.

In ieder geval erg bedankt voor jullie reacties!

Bureaublad->rechtsklikken->onderste optie, beeldscherm aanpassen o.i.d.
Bij geavanceerd de resolutie hoger zetten, bv. naar 1280 X 1024

Update:

Ik ging net naar configuratiescherm, en toen naar NVIDIA-configuratiescherm, weet niet precies wat dat is.. maar ik heb toen de kleurkwaliteit naar 32bit veranderd (wat is beter, 16 of 32 voor een laptop?) en de resolutie naar 1280x800 gedaan, nu geven de kleuren weer normaal weer, maar weet niet of dit de juiste instelling is.

In ieder geval erg bedankt voor jullie reacties!

Geen enkel probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan