Beeldscherm ineens langgerekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lalalein

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Beste lezer,

Zojuist deed mijn beeldscherm raar, eerst flikkeren en toen weg. Wel een cursor, maar geen beeld. Ctrl + alt + del gaf de melding dat het niet mogelijk was om op deze wijze af te sluiten, maar dat ik de computer via de aan/uit knop kon afsluiten.

Dit gedaan, maar nu is het beeld langgerekt in de breedte. Ik krijg het met geen mogelijkheid weer normaal.

Bij de scherminstellingen kan ik kiezen voor 1024x768 waar die op staat en 800x600, maar dat helpt niet.
Meer mogelijkheden heb ik niet. Als ik wat verder kijk naar bijvoorbeeld de sturing programma's werkt alles correct volgens de melding.

Vorige week windows 10 geïnstalleerd, op deze Acer laptop. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Help aub!

Installeer de driver voor de videokaart opnieuw want die is kennelijk niet meer in orde.

Dank voor de tip. Maar waar doe ik dat? Windows 10 instellingen voor beeldscherm is zo minimaal.

Zojuist via apparaat beheer handmatig het stuurprogramma voor de chip (opnieuw) geïnstalleerd. Die gaf namelijk als enige een foutmelding. "Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)"

Nu weer normaal.

Omdat je al langer met computers werkt kan ik misschien volstaan met deze opmerking:
Via apparaatbeheer kun je drivers ook vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan