Beeldscherm installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnand02

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Ik heb een nieuwe monitor. ( Ilyama 2407HDS) Telkens als ik opstart komt er een installatiescherm. En vindt hij nieuwe hardware. Installeren lukt niet, maar het scherm werkt wel. Tegelijkertijd kocht ik een andere brander.(Plextor PX 870A) Zelfde probleem, alleen deze werkt niet. Het bedrijf, die de spullen heeft geleverd zegt dat het aan Wininstall ligt. Die zou niet meer werken, ook na herinstallatie daarvan. Tegen een uurloon van 55 euro willen ze de Window XP herinstalleren. Overgens was de rekening van de 2 componenten met montage op locatie dik 500 euri. (Sijn Doesburg)
Wie weet raad?

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Mag eerst even vragen om welke componenten het gaat want als daar een schone installatie (of nodig)bij hoort dan zou ik dus terug naar de winkel gaan en hun hier op aan spreken.

Enige driver die ik ken voor jouw monitor is: deze

iiyama_drivers.zip downloaden, uitpakken en op bij de installatie-vraag van je monitor aangeven dat (ook) in de submap iiyama Drivers\LCD Monitor\ProLite E2407HDS moet worden gezocht.

M.b.t. Plextor: Ik zie dat het een PATA/IDE DVD-speler is. Hoe is die aangesloten? Op een eigen datakabel of samen met een andere PATA/IDE apparaat op 1 datakabel? En (indien op eigen datakabel aangesloten): Is de controller op het moederbord waar de datakabel op uitkomt wel geactiveerd in de BIOS? Is er misschien in de BIOS m.b.t. IDE apparaten ergens wat ingesteld op None ipv. Auto?

Overigens zou jouw probleem me ongeveer 1/2 uur kosten om op te lossen. En ja, je hebt er zelf voor gekozen om de apparaten los aan te schaffen ipv. te laten installeren... :rolleyes:

Succes,

Tijs.

Hoi,

Als je met de twee componenten de monitor en de brander bedoeld begreep ik even niet want dat is bij lang na geen 500 € waard dus daarom mijn vraag maar zie dat er al geantwoord is, met daarbij en bijvoeging dat je eventueel nog een firmware update kan doen
t.b.v. de brander zie hier

Laatst bewerkt:
Om op het laatste te reageren: ik heb er voor gekozen om deze hardware te kopen bij een bedrijf INCLUSIEF installatie. Hardware kostte 200 ex en de installatie 87 ex. EN ZE KUNNEN HET GEWOON NIET!!! Jaaah, ze kunnen wel facturen....

Hoi,

Dat is toch een heel ander bedrag als in je eerste bericht;)
Heb je al eens gekeken naar de oplossing van dnties?

Had het deel over de installatie gemist. Mijn fout.

Maar goed, zie mijn vragen m.b.t. de manier van aansluiten en de instellingen in de BIOS.

Tijs.

De 587 euro was het bedrag incl de printer, die wel werkt, zoals ik zei. Plus de btw.
Concrete vraag, wie kan mij helpen?

[...]Concrete vraag, wie kan mij helpen?

PARDON? :shocked: Lees nog eens de hele discussiedraad terug. Ik geef een directe tip m.b.t. die monitor-drivers en stel een paar vragen m.b.t. de BIOS-instellingen en de manier van aansluiten van de Plextor. Dus concreet zijn we allang.

Tijs.

Hoi.,

Wat wil je, er wordt al een oplossing gegeven door dnties maar daar geef je geen antwoord op of dat geholpen heeft of dat je dat geprobeerd hebt.

Simpel: ik heb er geen verstand van. Dus concreet betekent iemand die daadwerkelijk iets kan doen. Ik weet niet eens wat die afkortingen bedoelen is of zo. Ik moet alleen met een pc werken. Ik ben nu eenmaal van de generatie van ver voor de kleuren tv. In mijn jeugd was nog net een middengolf buizenradio.

Ho,

Oke, dan zou ik terug naar de winkel gaan en dit maar eens voorleggen is te simpel om te zeggen dat windows opnieuw geïnstalleerd moet worden.
Je hebt tenslotte genoeg betaalt voor dit geheel .
En anders is er misschien nog ergens in de buurt een pc winkeltje waar je dit zou kunnen laten doen want denk als ik zo lees je dit niet zelf moet proberen .

Nou de installatie is nu opgelost, omdat ik maar steeds op de scherm installeren heb gedrukt. Nu blijven de schermpjes weg. De 2 diskdrivers die ik heb doen het nog niet. Ik denk dat het door de aansluitingen komt. Het bedrijf gebeld, maar ze moeten nog steeds langskomen ( fa S^N uit D^G)
Allen bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan